Goedkope buitenlandse sites voor apparatuur, tassen etc?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Teun

Bericht door Teun » do mei 29 2008 1:05 am

Iemand ervaring met deze e-bay winkel?:
http://stores.ebay.nl/SIGHTERZ-UK_W0QQf ... 5431QQtZkm

Ik heb totaal geen verstand/ervaring met buitenlandse aankopen waar moet ik op letten?

Stel ik wil de Tamron 90mm macro kopen op bovenstaande site:

Dan kost mij dat € 213,43 + € 37,65 verzondkosten= € 251,08

Ik neem contact op met de winkel en plaats mijn bestelling en maak het geld over. Binnen 4 tot 10 werkdagen is de bestelling binnen.

Hoe zit het nu met het douaneverhaal (sorry maar ik heb er geen kaas van gegeten). Dit moet je aangeven en hoe moet je het aangeven kan dat via de site of moet het schriftelijk? Of neem je het risico om gepakt te worden?

Dat zou dan worden € 251,08 x 6,7%= € 267,90

En dan nog btw:
€ 267,90 x 19%= € 318.80

Is deze berekening goed? Daar gaat je voordeel dan mooi. :evil:

Op de e-bay winkel site staat dit:
Import Duty and Tax
We do recommend our customers to note this factor while making a purchase since we have no control whether the customs would ask for the import duty and tax. However, we will do our best to minimize your exposure to these. Most of the cases, our customers pay no VAT or very little. In case, your item is chosen for random check, please do contact us and we will assist on the customs clearance.

Als ze je pakken heb je toch gewoon een boete, ofniet?

Groeten Teun :wink:

florist

Bericht door florist » do mei 29 2008 7:44 am

je wacht gewoon af of je pakketje mét of zonder extra rekening van de doane aankomt.

Zodra je pakketje nederland inkomt, kan de doane het controleren.
Als ze het niet bvertrouwen (er staat bijvoorbeeld op het pakket dat het een "free sample" is, dan kan het voorkomen dat je gevraagd wordt door middel van een rekening ( of paypal betalingsbewiijs) aan te tonen wat je er écht ervoor betaald hebt

Komt ie zonder rekening dan heb je je pakket voor 251,08, zoniet dan kan je inderdaad aan de postbode nog ongeveer 67 euro betalen.

Je krijgt geen extra boete, het enige dat sommige vervoeders doen (DHL enz), i een toeslag van 5 of 10 euro rekeken omdat zij al de importbelasting en btw hebben voorgeschoten aan de doane.

En dat van " daar gaat je voordeel dan mooi" tsja.... je weet vantevoren dat je het risico neemt.
Bij konijn kost dezelfde lens nog altijd 339 euro, dus je bent nog 20 euro voordeliger ;)

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do mei 29 2008 8:35 am

Teun schreef:Iemand ervaring met deze e-bay winkel?:

Hoi Teun,

Ik heb al meerdere spullen via sighterz aangeschaft. Nog nooit een pakketje gehad waar ik invoer voor hoefde te betalen. Laatste pakketje is via Duitsland gegaan. Perfecte verzending en erg snel in huis.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do mei 29 2008 9:20 am

Nadat ik mijn Slingshot 200 AW verkocht had wegens ruimtegebrek :D ben ik gaan "shoppen" voor de 300 AW versie en kwam ik terecht op de site van Topfoto, www.topfoto.be

Is voor een tas zeker de moeite! Ikvond daar de Slingshot 300 AW voor €79,95 :D terwijl ik bij Cameraland €129 neer mag tellen voor dezelfde tas. Dat is besparen!

Verzendkosten; €7
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » do mei 29 2008 8:53 pm

Dennis71 schreef:

Hoi Teun,

Ik heb al meerdere spullen via sighterz aangeschaft. Nog nooit een pakketje gehad waar ik invoer voor hoefde te betalen. Laatste pakketje is via Duitsland gegaan. Perfecte verzending en erg snel in huis.
Waarvoor via Duitsland Dennis?
Ben ook maar een leek in dit soort dingen.
Hoor ik even?
Gr.
Mieke

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do mei 29 2008 9:24 pm

noortje53 schreef:
Dennis71 schreef:

Hoi Teun,

Waarvoor via Duitsland Dennis?
Ben ook maar een leek in dit soort dingen.
Hoor ik even?
Gr.
Mieke
Geen idee waarom dat via Duitsland gegaan is. Misschien zit daar wat marge in voor de verzender. Ik heb van alle zendingen die uit HongKong gekomen zijn nog niet 1 keer invoerrechten hoeven te betalen.

Teun

Bericht door Teun » za mei 31 2008 3:47 am

Je andere pakketjes zijn niet via Duitsland gegaan dus. Zit er trouwens ook een rekening aan het pakketje vast wanneer het langs de douane gaat?

Was je grootste max bedrag hoger dan het bedrag waarvoor je wettelijk invoerrechten moet betalen? Als je bijv een lens koopt van 600 euro dan wil je niet ineens +- 200 euro duurder uitzijn...

Hoe zit het met de garantie, is die overal geldig?

Nog een vraagje; je wacht dus gewoon todat je bestelling binnen komt en dan zie je maar of je invoerbelasting moet betalen. Ik wil graag 100% zeker zijn dat ik geen invoerbelasting hoef te betalen, maar dat kan natuurlijk niet??

Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken... ook door de grote bedragen en de grote afstand. Als je een matige lens krijg, productiefout ofzo dan ben je er ook helemaal aan...

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”