Relatie accu-verbruik en kaart-snelheid

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Relatie accu-verbruik en kaart-snelheid

Bericht door Eeuw » do mei 29 2008 7:20 pm

Misschien een beetje out-dated, maar nu ik een D200 heb gekocht deze vraag.
Natuurlijk was ik bekend met het overmatige accu-verbruik van de D200. Nu heb ik hier en daar gelezen dat het opslaan van nef meer energie blijkt te kosten dan jpeg. Ik vraag u af of het door de benodigde rekenkracht komt of door het echte wegschrijven naar de kaart.
En waarom, ik hoop namelijk energieverbruik te kunnen beperken door het gebruik van snellere cf-kaarten. Hoe eerder die nef op de kaart staat hoe minder stroom het kost. Of denk ik nu te simpel.
(Het gebruik van het schermpje achterop laat ik al zo veel mogelijk achterwege en een reserve accu heb ik al aangeschaft.)

Groet,
Ewald en zijn D200
Laatst gewijzigd door Eeuw op do mei 29 2008 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » do mei 29 2008 7:26 pm

Ik kan je geen antwoord geven op deze technische vraag. De D200 gebruikt iid veel stroom of de accu is minder. Dat laatste zal wel niet het geval zijn. Mijn ervaring is dat je met 1 accu de hele dag op stap kunt en een paar honderd foto's in NEF kunt schieten. Met die extra accu op zak zou ik lekker alles van de camera benutten, ook de monitor.

Tammo

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”