Portfolio: doos, map of ? en passepartouts

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Myriad

Portfolio: doos, map of ? en passepartouts

Bericht door Myriad » do mei 29 2008 11:44 pm

Ik zoek naar een manier om heel chique m'n mooiste/beste/meest geschikte foto's te kunnen presenteren aan (potentiële) opdrachtgevers.
De portfolio moet eenvoudig van samenstelling kunnen veranderen naar gelang de behoefte: variatie of focus op onderwerp/techniek.

In eerste instantie zat ik te denken aan een platte open te slane doos van stevig zuurvrij karton waarin de foto's in passepartout stofvrij kunnen worden opgeborgen en waaruit uitgestald kan worden.
Een fotoboek is voor mij niet flexibel genoeg en ik wil m'n glanzende foto's niet in insteekhoezen in een ringband opbergen. Wie kent andere goede alternatieven? Voor- en nadelen?
Wie kent ook goede adressen (evt. online) in Nederland? In Duitsland ken ik www.monochrom.com

Ook zoek ik adressen (bij voorkeur in de buurt van Utrecht) om stevige passepartouts (niet achterop plakken, maar waar de foto perfect vlak tussen de passepartout en een achterwand komt) te kunnen laten maken.
Wie heeft ervaring met het (laten) maken van dit soort passepartouts?

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr mei 30 2008 7:35 am

Je zou de foto's ook kunnen (laten) opplakken op foamboard. En dan in diezelfde doos als waar je het al over had!

M'n docent op de fotovakschool vertelde ooit over iemand die z'n portfolio op foamboard had op A0 formaat. Hij zette de ruimte vol met megagrote foto's. Het viel in ieder geval erg op! En dat is wat er moet gebeuren met een portfolio.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”