Bij de D300 kun je 4 opname voorkeur-instellingen en 4 persoonlijke voorkeur-instellingen vastleggen.
Mijn vraag is: hoe kan ik de betreffende instellingen gewoonweg "verwijderen" (dus zeg maar een grote algehele reset)?
Resetten middels de "2 buttonn methode" resulteerd dat de betreffende menu-namen (en settings) gewoon zichtbaar blijven.
Any ideas anyone?!
D300: verwijderen van voorkeursinstellingen
Weet niet zeker of je dit bedoelt (pagine 257):
Druk op knop Menu
Scroll naar opname voorkeur instellingen
Reset Shooting menu (tweede optie van boven)
OK
Scroll naar pers. voorkeur instellingen
Reset voorkeur instellingen (tweede optie van boven)
OK
Suc6,
ALE
Druk op knop Menu
OK
OK
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
NielsThijssen
@ALE:ALE schreef:Weet niet zeker of je dit bedoelt (pagine 257):
Druk op knop Menu
OK
OK
Suc6,
ALE
die opties heb ik ook geprobeerd, alleen dan worden de instellingen teruggezet naar zoals je ze in de voorkeur geprogrammeerd hebt.
(BV: Stand A een parameter ingesteld in dat menu, tijdens de shoot wijzig je wat... Na de shoot wil je weer de basis van je voorkeuren -> dan gebruik je die reset voorkeur instellingen...
dus "close but no cigar"....
-
NielsThijssen
@V70ORD5:V70ORD5 schreef:Niels,
Waarom wil je deze instellingen verwijderen? Je bent toch niet verlicht ze te gebruiken?
Nee niet verplicht... maar wel prettig om eens helemaal naar "default" terug te keren.
Heb via Nikonians.org al een spreadsheet met "voorbeelden" ontvangen en ingesteld, maar wil nu liever even alles opschonen.
Vandaar de vraag...
Ik had ook eerlijk gezegd niet anders van je verwacht dat je dit wist. Ik heb een tijd met zitten google zitten spelen en niets, maar dan ook niets kunnen vinden. Ik weet dat er diverse Nikon camera's zijn die aan de linker zijde een algemene reset knop hebben. De D70 heeft die aan de onderkant zitten. Maar ja, daar heb je niets aan. Ik zal nog verder voor je zoeken maar acht de kans klein dat ik het voor je vind.NielsThijssen schreef:die opties heb ik ook geprobeerd, alleen dan worden de instellingen teruggezet naar zoals je ze in de voorkeur geprogrammeerd hebt.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
NielsThijssen