SB flitsers of Falcon setje ??? :-S

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Robin

SB flitsers of Falcon setje ??? :-S

Bericht door Robin » vr mei 30 2008 12:06 pm

Nu dat ik een SB-600 en SB-800 in bezit heb, is een stapje verder snel gemaakt natuurlijk. Zeker met de NCN clubdag flitstechniek nog in gedachten, begint het erg te kriebelen ...... :lol:

Zat dus te denken aan 2 statiefjes voor de flitsers, 2 paraplutjes en de koppelingen om dit alles te bevestigen. Eventueel nog een reflectieschermpje.

Omdat ik het puur voor de lol (en het leerproces) wil aanschaffen (bij fotosg), heb ik wat low budget spullen op het oog. Ondanks dat het los allemaal vrijwel "niets" kost, kom je totaal toch alweer op een aardig bedrag uit. Het komt aardig in de buurt bij het aanschaf bedrag van een simpele falcon set.

Voordeel van de SB flitsers is natuurlijk dat je zonder stroom / accu ook buiten aan de slag kunt. En dat ik ze reeds in huis heb natuurlijk.

Maar als de kosten om ze daadwerkelijk in opstelling te gebruiken vrijwel gelijk is aan het goedkoopste Falcon setje, begin ik toch te twijfelen .....

Dus wat is wijsheid ??

Iemand tips, suggesties ?

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » vr mei 30 2008 4:59 pm

Je moet je naar mijn idee goed afvragen waar je t voor gaat gebruiken. Wil je ermee naar buiten, koop een SB bij ofzo.....en check strobist.com ofzo.

Als je echt meer studiowerk wilt doen denk ik dat je meer plezier hebt met een studioset met een radio triggertje. Kan je gebruik maken van (grotere) softboxen, instellicht, etc.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » vr mei 30 2008 5:46 pm

Robin

Een tip: er zijn concurrenten van F.E. die voor bijna hetzelfde geld iets degelijkers bieden.
Je kan jouw SB's (met de Nikon lichtmeting) prachtig in een studio-opstelling gebruiken, maar je blijft het instellicht missen.
Voor "stationaire/geen haast" opstellingen is lichtmeting niet echt nodig, je kan een hand-meter gebruiken of gewoon naar het beeld op de LCD monitor van de kamera kijken.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Robin

Bericht door Robin » za mei 31 2008 11:47 am

Wil gewoon op een leuke manier wat meer gebruik gaan maken van mijn flitsers. En als ik de tutorials op strobist.com zie moet ik daar maar snel mee gaan beginnen :)

Had de spullen al bijna besteld, maar vanwege de prijs die dus gelijk is aan een studioset, dus een kleine twijfel. Bedankt voor jullie antwoorden, erg informatief.

Denk dat ik maar begin met de sb flitsers. Mocht ik het echt euk gaan vinden kan ik het altijd inclusief 1 flitser verkopen en voor een studio setje gaan.

Cheers !!

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”