Capture NX vreemde actie van Unsharp Mask?
Capture NX vreemde actie van Unsharp Mask?
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Als ik in Capture NX 1.3 Unsharp Mask gebruik en de intensiteit zet op b.v. 50 dan zie ik een duidelijke verscherping op het scherm. Maar.. naar een paar seconden verdwijnt de verscherping weer en is de foto zoals voor het verscherpen. Mogelijk heb een Hans Klok versie van Capture of ik doe iets fout.
Hoi Onno,
Het probleem lijkt opgelost na een verse installatie van 1.3 en daarna 1.3.3. Als ik het beeld op 100% zet en speel met Unsharp Mask blijft de verscherping zoals ik het wil hebben. Misschien hoorde dit wel bij een van de vele pc-raadselen
Het werkt in ieder geval weer goed. Bedankt voor je meedenken.
Het probleem lijkt opgelost na een verse installatie van 1.3 en daarna 1.3.3. Als ik het beeld op 100% zet en speel met Unsharp Mask blijft de verscherping zoals ik het wil hebben. Misschien hoorde dit wel bij een van de vele pc-raadselen

Het blijft toch wel een beetje vreemd (maar voor iemand misschien wel verklaarbaar). Als ik het beeld op 100% zet en verscherp dan blijft de verscherping zichtbaar. Zet ik het beeld niet op 100% dan springt de foto, na het verscherpen ( de verscherping blijft een paar seconden zichtbaar) weer terug naar voor het verscherpen. Achteraf blijkt de herinstallatie van Capture toch niet de oplossing te zijn.
??