Tas

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za mei 31 2008 11:27 pm

Renecita, volgens mij heeft Monique ( D-80's) zo'n Flipside en beviel die erg goed. Inderdaad niet kolossaal. Monique noemde het een "rugzak voor vrouwen" :D
ik weet overigens niet of ze de 200 of de 300 versie heeft.
Mocht je zo'n tas gaan aanschaffen, dan is topfoto.be een prima adres.
De 300 serie kost daar €62,95 en de 200 serie €57,95. Daar komt dan nog €7 verzendkosten bij. Betalen doe je op een Nederlandse rekening en binnen een paar dagen heb je de tas in huis.

Het scheelt inclusief verzendkosten nog €30 met de prijs bij bijv. Cameraland. Daar kost hij resp. €99 en €89.
Ik heb zelf de Slingshot 300 daar gekocht en dat scheelde €50 :shock: Best veel vind ik.
Mij bevalt de Slingshot overigens wel, maar ik heb dan ook brede schouders :D

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

renecita

Bericht door renecita » zo jun 01 2008 3:17 pm

He dank je riemke. Dat is zeker goede informatie. Ga meteen kijken!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » zo jun 01 2008 4:02 pm

Nu zag ik vandaag de flipside 200 van lowepro. Ziet er niet zo kolossaal uit. Met de centimeter opgemeten dat de d300 met de 70-200 er in past en dat er dan nog ruimte voor objectieven e.d. over is. Plus aan de achterkant past het statief. Zal mijn partner blij mee zijn. Er is ook nog een 300 versie.
Vraag: wie van jullie heeft ervaring met deze tas?
Renecita, Monique gebruikt nu al enkele maanden de Flipside 300, een heerlijke tas.
Hij is mooi slank en smal, en ja er gaat zonder al te veel moeite een D300 met 1.7 teleconverter in combinatie met de 70-200vr .
En links en rechts kun je ook nig het nodige kwijt...

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

renecita

Bericht door renecita » wo jun 04 2008 1:32 pm

Ik heb hem gekocht hoor, bij de zaak die Riemke aanraadde. De 300. Inderdaad veel goedkoper. Maandag besteld en betaald via internetbankieren, dinsdag al bezorgd op het werk! Het is inderdaad een prima zeer functionele tas. Nu kan ik echt met mijn nieuwe aanschaf op stap!

Heb ook een pagina gevonden met videobeeld van de tas. Voor belangstellenden: Flipside 300

IvonneW

Bericht door IvonneW » wo jun 04 2008 1:55 pm

Renecita, ik vraag mij af wat het verschil is tussen de 200 en de 300? De video waarin wordt getoond hoe je onderweg je spullen erin en eruit kunt doen spreekt mij aan, en het model oogt niet zo massief. Doe jij alles uit je onderschrift in de 300 (en zou dat niet in de 200 hebben gepast)?

Ik heb nu de tas van het huismerk van broer Konijn, en dat is een enorme koffer op mijn rug!

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo jun 04 2008 3:57 pm

Ik heb zelf de Slingshot 300, erg onhandig. Vooral met zwaardere spullen, het hangt maar aan een schouder, na een half uur krijg ik al pijn in m'n schouder. Geef mij maar hetzelfde systeem, alleen dan in rugtasvorm.

pabusk

Bericht door pabusk » wo jun 04 2008 4:14 pm

Vlak voor de vakantie een nieuwe rugtas gekocht omdat de PC ook mee moest. Het is een vanguard Kenline54 geworden en ik ben er erg tevreden mee. Zellfs met all mijn zware flitsers en objectieven ering is hij nog redelijhk comfortabel. Mijn 2 eisen waren eigenlijk dat er een camera met 70-200 in moest kunnen en mijn PC. Deze kan zelfs nog meer.

http://www.vanguardusa.com/product3.php?sort3=16#pro247

Grtz,
Paul

IvonneW

Bericht door IvonneW » wo jun 04 2008 4:36 pm

In mijn huidige Konijnenbergtas past wel een laptop, maar geen hele PC :shock: . Maar ik wil allebei helemaal niet meenemen :cry: , heb genoeg aan mijn camera en lenzen :lol:

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do jun 05 2008 7:26 am

Mijn vriendin had vorige week de Lowepro Vertex 100 gekocht, maar heeft ze gisteren alweer op marktplaats gezet omdat ze deze te klein vond !? Ze heeft Nu de Lowepro Nature Trekker gekocht, maar dat is wel heel veel tas moet is zeggen :-) Noem haar schildpadje als ze hem op haar rug heeft :lol:

Maar is wel een hele mooie tas moet ik zeggen
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Annelies

Bericht door Annelies » do jun 05 2008 9:04 am

Ik heb de fastpack 200 -->combi van de slingshop en een rugtas!
Niet te groot, niet te klein, en ruimte voor andere spullen (als je nog niet zo'n uitgeebreide glascollectie hebt zoals ik :wink:

renecita

Bericht door renecita » do jun 05 2008 9:24 am

IvonneW schreef:Renecita, ik vraag mij af wat het verschil is tussen de 200 en de 300? De video waarin wordt getoond hoe je onderweg je spullen erin en eruit kunt doen spreekt mij aan, en het model oogt niet zo massief. Doe jij alles uit je onderschrift in de 300 (en zou dat niet in de 200 hebben gepast)?

Ik heb nu de tas van het huismerk van broer Konijn, en dat is een enorme koffer op mijn rug!
Ik heb nog niet geprobeerd alles er in te doen, maar volgens mij passen alle lenzen er in. Ik twijfel of dan ook nog de flitser mee kan...

IvonneW

Bericht door IvonneW » do jun 05 2008 3:24 pm

Ik heb het gegokt, ik heb de Lowepro Flipside 300 besteld, in het rood. Ik ben heel benieuwd. heb dezelfde Belgische winkel gekozen, het verschil met andere winkels is wel heel erg groot.
Bedankt voor de tips :D

#Johan

Bericht door #Johan » do jun 05 2008 3:55 pm

IvonneW schreef:Ik heb het gegokt, ik heb de Lowepro Flipside 300 besteld, in het rood. Ik ben heel benieuwd. heb dezelfde Belgische winkel gekozen, het verschil met andere winkels is wel heel erg groot.
Bedankt voor de tips :D
Ik zoek ook nog een rugzak, en deze flipside 300 lijkt mij ook wel wat.
Ben benieuwd naar je ervaring als je hem in huis hebt.

IvonneW

Bericht door IvonneW » do jun 05 2008 4:27 pm

Ik houd je op de hoogte!

IvonneW

Bericht door IvonneW » za jun 07 2008 1:12 am

De tas is binnen, en alle lenzen, plus body, flitser etc. passen erin. Ik houd geen ruimte over, dus moet mijn NAS nu wel een beetje bedwingen ;)

Maar de pasvorm is prima!!

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”