Heel fijn voor de uitleg! thanks je gaat me archief inRiemke schreef:@Maud: Uitgaande van de foto die ik in dit topic gebruikt heb.
De tekst moet dit jaar hetzelfde worden, alleen het jaartal verandert.![]()
Onder actions nieuwe action gemaakt, genaamd François Vatelschool.
Functieknop toegekend, in dit geval F2, daarna record (opnemen)
Letters getikt, Opacity teruggedraaid, letters omlijnd, daarna opname gestopt. Klaar!![]()
Als ik nu een foto open en ik doe control F2, staat mijn tekst netjes in de foto en hoef ik hem alleen nog maar met het verplaatsgereedschap op de juiste plaats in de foto te zetten. Daarna 1 laag maken van het geheel en opslaan.
Eigenlijk zoals Lennard het ook al uitgelegd had.
Handeling maken in Photoshop
- Maud
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
-
Robin
Over welke van zijn vele bijbels hebben we het hier precies ?Riemke schreef:Mijn bijbel van Scott Kelby bood uitsluitsel!
Zat net op bol.com te zoeken naar een goed boek over PS en hij heeft iets van 5 boeken hierover geschreven.
Daarbij spreekt Scott Kelby's 7-Punten systeem voor Photoshop me het meest aan, maar misschien heb jij het over:
"Het Photoshop CS3 boek voor digitale fotografen"
"Het beste van Photoshop CS3"
"Photoshop Klassiekers"
?
Cheers !
Robin
Ik ken 3 boeken van Scott en geef ze in volgorde aan die ik de beste vind (en dat zegt natuurlijk niet alles, meningen kunnen verschillen)
1) 7-Punten systeem voor Photoshop
2) Het Photoshop CS3 boek voor digitale fotografen
3) Photoshop Klassiekers (mag iemand van mij overnemen, valt mij eerlijk gezegd tegen. Indien o.a. posters, CD/DVD hoesjes, compilaties maken je ding is is het een topper)
Groet,
ALE
3) Photoshop Klassiekers (mag iemand van mij overnemen, valt mij eerlijk gezegd tegen. Indien o.a. posters, CD/DVD hoesjes, compilaties maken je ding is is het een topper)
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
Robin
Aangezien ik ook jou tip aangaande Scott Kelby wil volgen (Digitale fotografie II) ...
Alleen nog budget voor 1 andere titel.
Dus als je er maar 1 mocht houden, wat is je keuze dan ?
Neem aan dat Digitale fotografie I echt basic is en deel II prakitscher/informatiever is ?
Alleen nog budget voor 1 andere titel.
Dus als je er maar 1 mocht houden, wat is je keuze dan ?
Neem aan dat Digitale fotografie I echt basic is en deel II prakitscher/informatiever is ?
-
Robin
- smitsfotografie
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
- Cookie1397
- Clublid