Zal van het weekend eens een muurtje schieten....Marten schreef:Kan je wat laten zien?Mike-Nikon schreef:....Lens bevalt me goed al moet ik wel bekennen dat ik wel wat vertekening zie op 24 mm.
Langzamerhand krijg ik het gevoel dat vertekening bij alle topzooms aanwezig blijft. (vb 17-55) Is dat iets wat specifiek bij zooms optreedt of ook bij primes?
EMdK?
24-70. Wie heeft 'm al?
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Niet alleen bij topzooms, maar ook bij mindere zooms. Bij topzooms wordt er alleen veel secuurder naar gekeken.Marten schreef:Langzamerhand krijg ik het gevoel dat vertekening bij alle topzooms aanwezig blijft. (vb 17-55) Is dat iets wat specifiek bij zooms optreedt of ook bij primes?

En bij primes moet je vertekening ook vooral niet uitsluiten. Als je van een 14-24 leest dat hij minder vertekening geeft dan de Nikon primes in zijn eigen bereik dan weet je wat dat betreft ook al genoeg.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
Kan je dat ook zeggen van de 24-70? (minder vertekening dan de primes in dat gebied)?Roelof schreef:..En bij primes moet je vertekening ook vooral niet uitsluiten. Als je van een 14-24 leest dat hij minder vertekening geeft dan de Nikon primes in zijn eigen bereik dan weet je wat dat betreft ook al genoeg.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat denk ik niet, anders was het bij de 14-24 niet zo bijzonder geweest.Marten schreef:Kan je dat ook zeggen van de 24-70? (minder vertekening dan de primes in dat gebied)?

Maar jouw oorspronkelijke vraag was of vertekening iets specifieks voor topzooms was. En ik heb dat dus bestreden.
Ik kan mij trouwens niet zo gauw een review herinneren die de 24-70 op 24 mm vergeleek met een 24 mm prime. en het begon over vertekening op dat gebied.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Smilda.NET schreef:Ik heb er 2 maanden op moeten wachten, echter heb ik heb voor +/- 1350 euro kunnen kopen bij Konijnenberg. Ondanks de lange levertijd goede service van Konijnenberg
Ik heb hem vandaag kunnen ophalen.
en nu maar testen!

http://500px.com/EelcoVandeKamp
D-80's schreef:Smilda.NET schreef:Ik heb er 2 maanden op moeten wachten, echter heb ik heb voor +/- 1350 euro kunnen kopen bij Konijnenberg. Ondanks de lange levertijd goede service van Konijnenberg
Ik heb hem vandaag kunnen ophalen.
en nu maar testen!![]()
![]()
heb jij dat betaald voor de 24-70..
![]()
1373.50 op precies te zijn
Met dank aan de 10% korting van Nikon

Als je ook eens met 10% korting wilt shoppen moet je ff op hun site kijken bij het nieuwsbericht: "op stap met de boswachter" na het reisje met de boswachter kun je met 10% korting shoppen, vorige keer was ik een van de gelukkigen
EDIT:
Ik zie dat het inschrijfformulier gesloten is, over enkele maanden hebben ze de actie vast weer
- EelcoD7100
- Forumlid
- EelcoD7100
- Forumlid
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ben nog helemaal in de feeststemming van je nieuwe baan, en dan kun je fantaseren of het nog beter kan.....
JA.... HET KAN.....
We hebben een mailtje gehad van Konijnenberg....
( :mrgreen: yes...)
En Monique is een dagje vrij morgen (ook toevallig
)
Groetjes van superblije D-80's :mrgreen: :mrgreen:
Ben nog helemaal in de feeststemming van je nieuwe baan, en dan kun je fantaseren of het nog beter kan.....

We hebben een mailtje gehad van Konijnenberg....
( :mrgreen: yes...)
En Monique is een dagje vrij morgen (ook toevallig

Groetjes van superblije D-80's :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op vr jun 27 2008 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik mag mij ook toevoegen aan het rijtje met 24-70 bezitters. Na lang twijfelen heb ik de bestelling van de Nikkor 14-24 F/2.8 even verschoven, deze komt later. Geweldige kwaliteit!
Zaterdag de grote beproeving, het zomercarnaval. Welk merk UV filter heeft iedereen op zijn lens zitten? Of heeft iemand uberhaupt wel een UV filter erop zitten?
Zaterdag de grote beproeving, het zomercarnaval. Welk merk UV filter heeft iedereen op zijn lens zitten? Of heeft iemand uberhaupt wel een UV filter erop zitten?
- EelcoD7100
- Forumlid

Koop dan een Neutraal filter van Nikon...... da's veel beter...
Groetjes Eelco