Hähnel Powergrip Nikon D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Pardi

Hähnel Powergrip Nikon D70s

Bericht door Pardi » di dec 19 2006 1:54 pm

Hallo allemaal,

heeft iemand hier verder ervaring mee? Had al wel iets gelezen dat je uiteindelijk met de Powergrip meer foto's kan maken omdat de Powergrip gebruik maakt van 2 accu's.

Ik zit namelijk nog te twijfelen om deze aan te schaffen...

Groeten,

Pardi

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di dec 19 2006 2:34 pm

Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik oa. het volgende topic tegen.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +powergrip

Misschien dat je er iets aan hebt.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Pardi

Bericht door Pardi » di dec 19 2006 2:40 pm

Die had ik ook doorgelezen... alleen (en misschien had ik dat even specifieker bij moeten zetten) gaat het hoofdzakelijk om de samenwerking met de Powergrip in combinatie met de D70s.

Aangezien Nikon zelf geen Powergrip heeft geproduceert voor de D70s...

GdP

Bericht door GdP » di dec 19 2006 10:41 pm

Een powergrip geeft wat meer gewicht aan de camera. Het stil houden bij het afdrukken is dan beter te doen. Mijn ervaring is dat een lichte camera gewoon een snellere beweging geeft bij het zgn. stilhouden. Hoe zwaarder des te langzamer wordt de beweging.

harry bul

Bericht door harry bul » di dec 19 2006 11:27 pm

altijd doen pardi ik gebruik een D70 met baterijgrip van dat merk en een D80 met de originele als je het eenmaal hebt wil je nooit meer zonder grip..

Harry

SPIKE

Bericht door SPIKE » wo dec 20 2006 12:18 am

Beste Pardi,
kijk ook even op http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ight=power

en lees met name het laatste bericht van "Wimpie"

AlbertSterk

Bericht door AlbertSterk » wo dec 20 2006 3:44 pm

Beste Pardi,

Ik heb een D70s met de Hahnel Powergrip. Bevalt prima! Er worden twee accu's meegeleverd. Gekocht bij Foto Solleveld in A'dam voor 129 euri.
Ik kan het van harte aanraden.

Groet Albert

Pardi

Bericht door Pardi » wo dec 20 2006 3:50 pm

Denk dat ik er ook maar 1 ga aanschaffen dan...
Om 1 of andere reden ben ik altijd een beetje terughoudend om (los van objectieven natuurlijk) zoiets te proberen...

Maar goed, bedankt voor de reacties mensen!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo dec 20 2006 4:32 pm

Ik weet niet ik vind het er zo goedkoop uitzien, het past er totaal niet bij mede omdat het een niet Nikonmerk is.

Afbeelding
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

harry bul

Bericht door harry bul » wo dec 20 2006 4:43 pm

Die jij eronder hebt is vast geen Hähnel grip toestel ziet er ook nogal vies uit.foto is vast niet met een nikon gemaakt..
waarom ik denk dat het niet een echte Hähnel is omdat ik het woord LOCK mis.

Harry

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo dec 20 2006 4:48 pm

harry bul schreef:Die jij eronder hebt is vast geen Hähnel grip toestel ziet er ook nogal vies uit.foto is vast niet met een nikon gemaakt..
waarom ik denk dat het niet een echte Hähnel is omdat ik het woord LOCK mis.

Harry
Dit is beslist wel een Hähnel grip en bovendien is deze foto niet van mij en ook de grip niet. Ik zou zo'n lelijk ding nooit toelaten onder mijn D50 :wink:
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo dec 20 2006 4:49 pm

harry bul schreef:altijd doen pardi ik gebruik een D70 met baterijgrip van dat merk en een D80 met de originele als je het eenmaal hebt wil je nooit meer zonder grip..

Harry
Dit is natuurlijk niet te vergelijken,de D70 grip is alleen een batterijhouder en die voor de D80 heeft een komplete bediening voorde portaitstand geïntegreerd.

Ik heb er voor mijn D70 nooit één gekocht, maar voor de D200 gelijk, alleen voor de ontspanknop en wieltjes.

HenkG
Forumlid
Forumlid

Grip D70 (s)

Bericht door HenkG » wo dec 20 2006 7:27 pm

Een 'power'grip voor onder meer de D70(s) komt regelmatig terug in het forum. Voor wat het waard is: tik bij Google eens "DELTA batterij grips" in. Kom je uit bij een 'grip' die ik nog niet kende... Ik weet ook niet hoe het ding er in het echt uitziet...

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo dec 20 2006 8:33 pm

harry bul schreef:altijd doen pardi ik gebruik een D70 met baterijgrip van dat merk en een D80 met de originele als je het eenmaal hebt wil je nooit meer zonder grip..
Van mij even een nuancering. Heb zeer recent de MB-D200 bij mijn D200 gekocht en gemerkt dat-ie daar behoorlijk lomp van wordt. Een van de pluspunten van de D200 (en de D70(s)) is juist het handzame formaat van de body. Met grip eronder moet ik er nog erg aan wennen. Ik zal afwisselend met en zonder werken en uiteindelijk wel eens beslissen of hij er definitief onder blijft of niet. Voor mij gaat Harry's uitspraak dus niet op.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » wo dec 20 2006 8:57 pm

Verder zoekend en kijkend geloof ik dat ik het bericht over de Delta-grip moet herroepen... Voor de D70(s) lijkt het toch over de Jenis-grip te gaan...

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”