melding off

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
simbad

melding off

Bericht door simbad » za dec 16 2006 1:43 pm

Heb camera nikon d70s kit met de nikkor af-s 18-70 1:3,5-4,5G ED jaar geleden gekocht, laatste tijd krijg ik af en toe wanneer ik de ontspan knop indruk de melding off en kan geen foto maken, is camera nu defect :( of doe ik iets verkeerd ,hij doet het ook wanneer hij op auto staat.

SPIKE

Re: melding off

Bericht door SPIKE » za dec 16 2006 3:33 pm

simbad schreef:Heb camera nikon d70s kit met de nikkor af-s 18-70 1:3,5-4,5G ED jaar geleden gekocht, laatste tijd krijg ik af en toe wanneer ik de ontspan knop indruk de melding off en kan geen foto maken, is camera nu defect :( of doe ik iets verkeerd ,hij doet het ook wanneer hij op auto staat.
Reset met de twee groene knopjes zou dat helpen?

Of anders het reset knopje indrukken onder de camera.

Of hier even de vraagstellen:
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... d=sheU3hpi

wel even inloggen

wij gaan van je horen, over de suc6-volle afloop

ML

Bericht door ML » za dec 16 2006 3:53 pm

klinkt als geen goed contact met de lens. Reinig de contactpuntjes met een doekje (eventueel klein beetje contactspray eerst op t doekje spuiten) zowel de contactpunten van de lens als van de camera. Wattenstaafje kan ook goed, vooral voor die in de body. Laat even weten of dit geholpen heeft.

simbad

Bericht door simbad » za dec 16 2006 4:35 pm

<Reset met de twee groene knopjes zou dat helpen?>
Resetten met de 2 groene knopjes heeft niet geholpen ..

<Of anders het reset knopje indrukken onder de camera.>
helaas ook niet...

<Of hier even de vraagstellen:
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... d=sheU3hpi>
Bedankt voor de tip, heb vraag daar ook gesteld.Wanneer ik wat hoor vermeld ik het wel.

simbad

Bericht door simbad » za dec 16 2006 4:42 pm

ML schreef:klinkt als geen goed contact met de lens. Reinig de contactpuntjes met een doekje (eventueel klein beetje contactspray eerst op t doekje spuiten) zowel de contactpunten van de lens als van de camera. Wattenstaafje kan ook goed, vooral voor die in de body. Laat even weten of dit geholpen heeft.
Ik ga het proberen (ff contactspray halen),is wel vreemd heb de lens er nooit af gehad. met vochtige weersomstandigheden zoals vanmiddag had er meer last van buiten ,binnenshuis niet ???. mischien toeval

martijn01

Bericht door martijn01 » zo dec 17 2006 4:17 pm

Ik heb dit ook gehad dat met een lens van tamron 17-35 2.8-4.0
Het lag niet aan de camera want hij deed dit op alle body's die we hebben.
En andere lenzen gaven deze melding niet. dus als ik jou situatie vergelijk met die van mij zeg ik dat het aan het objectief ligt. maar het is raar als het eerst nooit was ja...
Bij mij was het toen ook zo af en toe off!

martijn01

Bericht door martijn01 » zo dec 17 2006 4:18 pm

Ik heb hem toen trouwens weg gedaan dus weet niet wat het was.....

simbad

Bericht door simbad » di dec 19 2006 4:26 pm

Of hier even de vraagstellen:
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... d=sheU3hpi

wel even inloggen

wij gaan van je horen, over de suc6-volle afloop
Heb ondertussen antwoord gehad dit is wat ze mij adviseren te doen.
Wij zouden u willen adviseren de camera te resetten. Dit kunt u doen door de 2 groene knopjes op de camera gelijktijdig voor 4 seconden in te drukken. Mocht u dit niet functioneren dan kunt u de D70s ook nog resetten in de het menu van de camera. Als dit uw probleem neit verhelpt dan kunt u de batterij ervoor 24 uur uit de camera te halen en er daarna weer in te plaatsen. Als dit alles nog niet uw probleem verhelpt dan raden wij aan uw camera ter controle op te sturen naar ons service punt. Dit kunt u doen via een dealer bij u in de buurt. Het is echter ook mogelijk rechtstreeks contact met hun op te nemen via het onderstaande adres.
vandaag gaan de batterijen eruit en donderdag maar weer ff proberen.

simbad

Bericht door simbad » di dec 19 2006 4:35 pm

martijn01 schreef:Ik heb dit ook gehad dat met een lens van tamron 17-35 2.8-4.0
Het lag niet aan de camera want hij deed dit op alle body's die we hebben.
En andere lenzen gaven deze melding niet. dus als ik jou situatie vergelijk met die van mij zeg ik dat het aan het objectief ligt. maar het is raar als het eerst nooit was ja...
Bij mij was het toen ook zo af en toe off!
Bedankt voor je reactie, wanneer het alleen met die lens de melding gaf dan zou je bijna denken dat het aan de lens ligt, ik heb er maar 1 dus ik kan het niet testen.
maar ik zou wel willen weten wat die melding betekent ,sinds ik die contactjes schoon heb gemaakt heb ik er nog geen last van gehad (heb ook niet veel foto´s kunnen maken sindsdien.

ML

Bericht door ML » di dec 19 2006 5:41 pm

De melding betekent dus gewoon dat de kamera geen lens detecteert. Probeer maar eens of je dezelfde melding krijgt als je de lens er ook echt afhaalt. Vaak zijn dit dan dus vuile contacten, of de cpu in je lens is kapot bijvoorbeeld. Soms is het al goed als je de lens er een keer afhaalt en weer erop doet, de contacten vegen eens tegen elkaar en er is weer verbinding. Als het verderop in de bedrading of in de cpu van de lens zit helpt dit natuurlijk niet. Het kan ook nog in de software van de kamera zitten en daarom krijg je advies deze te resetten, helemaal 24 uur zonder stroom zetten geeft een soort "harde reset" : alle back-up batterijen en condensatoren zullen leeg gaan en alles gaat naar fabrieksinstelling terug. Als het goed is moet je dan dus ook de klok weer opnieuw op de juiste datum/tijd zetten. Als dit niet helpt zit het dus echt in je lens.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”