Ik wil een AB kopen maar heb nog twijfels.
Wie gebruikt een AB voor zijn toestel????
Wat kost zoiets en waar te koop???
Gebruik jullie deze regelmatig???
Gebruiken een draadloze of bedraad????
Afstandsbediening voor D200
Hoi Coen,
Een tijd terug heb ik bij HK Supplies een draadloze remote control gekocht. Dit was de N8; de N1 heb je ook maar die heeft minder functies. Kost verder weinig....
Bestaat uit een deel dat je op de camera zet, via de 10 pin connectie. Kan netjes op de flitsschoen gezet worden zodat het niet gaat bungelen. Via dat deel kun je ook afdrukken etc. Verder zit er een zender bij om op afstand de boel scherp te stellen en af te drukken.
Wel op S(ingle shot) zetten! Bij continue stand maakt hij met een druk meteen een aantal opnamen! Wellicht een bugje, maar de work around is niet zo moeilijk.
Ik gebruik hem vaak bij marco fotografie/fotograferen vanaf statief, of als ik zelf op de foto moet.
Wienand
Een tijd terug heb ik bij HK Supplies een draadloze remote control gekocht. Dit was de N8; de N1 heb je ook maar die heeft minder functies. Kost verder weinig....
Bestaat uit een deel dat je op de camera zet, via de 10 pin connectie. Kan netjes op de flitsschoen gezet worden zodat het niet gaat bungelen. Via dat deel kun je ook afdrukken etc. Verder zit er een zender bij om op afstand de boel scherp te stellen en af te drukken.
Wel op S(ingle shot) zetten! Bij continue stand maakt hij met een druk meteen een aantal opnamen! Wellicht een bugje, maar de work around is niet zo moeilijk.
Ik gebruik hem vaak bij marco fotografie/fotograferen vanaf statief, of als ik zelf op de foto moet.
Wienand
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Coen,
Je noemt geen gebruiksdoel of Kamera.
Bij Nikon zijn vele soorten kabels
-standaard draadontspanners
-draadontspanners met Leica aansluiting
-3-pins kabels
-10 pins kabels
-usb aansluitingen
-infrarood ontvanger in de kamera
-sommige kamera's zonder mogelijkheden
Goede raad: gebruik de optie Zoeken en lees wat er al eerder over geschreven is.
Groeten, Gijs
-3-pins kabels
-10 pins kabels
-usb aansluitingen
Goede raad: gebruik de optie Zoeken en lees wat er al eerder over geschreven is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik heb zelf voor mijn D80 zowel een draadloze als een bedrade versie gekocht op ebay voor ca 5 euro inclusief verzendkosten vanuit Hong Kong !
Kijk maar eens op http://myworld.ebay.nl/fotoroad
De draadontspanner voor de D200 kost daar 1,26 euro en de draadloze AB kost 2,53 euro :mrgreen:
Beide ABs werken perfect. De draadloze heb ik tot een meter of 6 getest, geen probleem ook niet als je zelf niet recht voor de camera staat.
Er waren wat berichten draadloos niet goed zou werken bijv voor lange avondopnamen op statief, vandaar dat ik ook de draadontspanner had gekocht. Maar tot nog toe geen problemen met de draadloze.
Kijk maar eens op http://myworld.ebay.nl/fotoroad
De draadontspanner voor de D200 kost daar 1,26 euro en de draadloze AB kost 2,53 euro :mrgreen:
Beide ABs werken perfect. De draadloze heb ik tot een meter of 6 getest, geen probleem ook niet als je zelf niet recht voor de camera staat.
Er waren wat berichten draadloos niet goed zou werken bijv voor lange avondopnamen op statief, vandaar dat ik ook de draadontspanner had gekocht. Maar tot nog toe geen problemen met de draadloze.
Beste Coen,
-3-pins kabels
-10 pins kabels
-usb aansluitingen
Camera zie titel zie onderwerp.(D200)
Gebruik nacht en vogels (fotografie) in de tuin op een plek.
Zoekfunctie zal ik kijken bedankt
Re: Afstandsbediening voor D200
Beste Coen,coen schreef:Ik wil een AB kopen maar heb nog twijfels.
Kijk hier maar eens...werkt bij mij op D200 en D300 perfect..!
http://www.fotoshopaalten.nl/product_in ... cts_id=476
Johny Quickshot
Geplaatst: 2008-05-30, 13:47 Onderwerp: Re: Afstandsbediening voor D200
coen schreef: ‹ Selecteer › ‹ Vergroten ›
Ik wil een AB kopen maar heb nog twijfels.
Beste Coen,
Kijk hier maar eens...werkt bij mij op D200 en D300 perfect..!
http://www.fotoshopaalten.nl/product_in ... cts_id=476
Ik heb hem besteld en snel thuis voor 15:00 besteld de volgende dag thuis super super.
Luitjes bedankt voor de info.