Kasteel Heeswijk in infrarood.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
dolphs

Kasteel Heeswijk in infrarood.

Bericht door dolphs » vr jun 13 2008 2:20 pm

Al jaren gefascineerd geweest in zw fotografie nu probeer ik de film tijd een beetje te vergeten en probeer het gevoel terug te krijgen. Sinds ik de eerste IR foto in zw had gezien was ik meteen verkocht. Heb deze foto's gemaakt met een Standard D70. Het is wel de bedoeling om deze om te bouwen. Gebruikt filter; Hoya R72

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dolphs op ma jun 16 2008 12:41 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jun 13 2008 3:10 pm

Mooi gedaan hoor
zien er strak uit en ben persoonlijk wel weg van IR.

als je meer hebt dan zie ik ze graag

Arend

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » vr jun 13 2008 3:27 pm

Ziet er inderdaad goed uit!
Heel speciaal effect..

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » vr jun 13 2008 4:10 pm

IR Nieuwe trend! Erg mooi!

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » vr jun 13 2008 4:51 pm

Mooi gedaan. Vooral 1 en 2 zijn erg goed, 3 en 4 zouden nog net gebaadt zijn bij wat perspectief correctie, maar da's muggeziften....

vulture
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » vr jun 13 2008 4:56 pm

Zie voor tips of het maken van een eigen filter voor infrarood of voor het aanpasssen van je camera (wat ik nooit zal doen) het magazine DIGIFOTO nr1 2008 blz 112 tm 117

dolphs

Bericht door dolphs » vr jun 13 2008 5:22 pm

Arend-ho schreef:als je meer hebt dan zie ik ze graag
Nou ik zou willen dat ik er meer had maar ben pas sinds korte tijd bezig met infrarood fotografie. Had hiervoor eerst op de MP een Sony Cybershot V3 gekocht. Deze klapt in de nightstand het filter weg voor de sensor. Echter Sony heeft in de nightstand de beperking ingebouwd dat de allen met een diafragma van 2,8 & sluitertijd van 1/30 of langer kan gebruikt worden. Dus je moest overdag ND filters gebruiken. Nu zijn er veel ND filters die blijkbaar negatief werken op het IR effect dus dat werd niets. Cybershot weer terug naar de marktplaats & nu een D70 die tevens als tweede body gaat dienen. De clear sensor cover voor de D70 ligt nog bij de douane dus die gaan we volgende week ombouwen. Wil ook gaan experimiteren met zwaardere IR filters voor mogelijk nog dynamischer IR effect....

Dus binnen kort hopelijk nog veel meer IR beelden want ik heb nog een paar interessante ideeën.....................

Boldey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » vr jun 13 2008 8:14 pm

Heel erg mooi!!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”