Sigma 70-200 f2.8 + Nikon teleconverter

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
nikon-nick

Sigma 70-200 f2.8 + Nikon teleconverter

Bericht door nikon-nick » vr jun 13 2008 7:49 pm

hallo,

Ik zit al een tijdje met de vraag of ik er een teleconverter bij zou kopen om mijn 200mm (soms net niet genoeg) te vergroten.

Mijn vraag is of ik er goed aan doe om een teleconverter van Nikon op mijn sigma 70-200 te zetten of dat ik hier voor de teleconverter van Sigma moet hebben.
Het liefst zou ik er de Nikon teleconverter tussen hebben maar zou dat problemen kunnen geven in combinatie met mijn Sigma lens

Misschien hebben jullie een goede raad voor mij of misschien wel een paar foto's. ik werk met de D300.

met vriendelijke groet,
Nick

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » vr jun 13 2008 8:09 pm

Bij mijn weten kunnen de nikon converters slechts op een beperkt aantal nikon lenzen worden gezet en helemaal niet op vreemd-merk lenzen

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » vr jun 13 2008 9:42 pm

Smilda.NET schreef:Bij mijn weten kunnen de nikon converters slechts op een beperkt aantal nikon lenzen worden gezet en helemaal niet op vreemd-merk lenzen
Dat klopt helemaal. Je kan beter kijken naar een Sigma converter. De 1.4 schijnt goed te zijn, de 2.0 minder. Ik ga volgende maand ook voor de 1.4 converter. Ben benieuwd, heb namelijk nog geen resultaten gezien van beide converters op de 70-200 lens.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jun 14 2008 12:20 am

Alleen de Sigma is aan te raden zou ik zeggen. Die is prima, en niet zoveel duurder dan een Kenko, die denk ik ook wel zal passen. De Nikon past zeker niet, en dat is maar goed ook; hij is veel duurder!

Ik heb de 1.4x zelf, maar nog vrijwel niet gebruikt. Ik heb 'm een paar maanden terug tweedehands gekocht. Hij was echt in nieuwstaat. Ben er dus wel blij mee dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen, maar in de praktijk gebruik ik 'm toch niet zo vaak als ik eigenlijk dacht. Maar ja, ik heb dan ook al een bereik tot 300, dus dat scheelt natuurlijk een stuk in vergelijking met jouw lens!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za jun 14 2008 11:31 am

Ik heb van Nikon en Sigma zowel een 70-200 als een TC (Nikon 1,4x en Sigma 2x).
De Nikon TC past fysiek niet op de Sigma, hoewel ik dit niet met geweld geprobeerd heb. Hij doet het prima op de Nikkor.
De Sigma TC doet het perefect op de Sigma, maar in combinatie met de Nikkor heeft hij geen AF.

Als je een TC koopt waarvan de documentatie niet direct beloofd dat de TC het doet op jouw camera/lens combinatie dan zou ik hem eerst in de winkel willen proberen. (En wel voorzichtig, want een kras heb je zo.) En ook als de documentatie wel compatibiliteit beloofd dan nog is uitproberen verstandig.

Ik heb geen ervaringen met Kenko TCs, maar ik zou in jouw situatie toch de Sigma aanraden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

nikon-nick

Bericht door nikon-nick » za jun 14 2008 7:46 pm

Oke bedankt allen, ik ga eens langs een winkel om de combinatie te testen

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”