daar staat m zoom op 24mm bij mij staat er 14, wat betekend het en is er ook a zoom?
Dan heb je het schermpje naar beneden dat moet alleen gebruiken als je een groothoeklens van b.v 14mm gebruikt.Als je het scherm omhoog doet komt hij vanzelf op 24mm en met zoomen gat het tot 85mm.newphotod60 schreef:Ik heb een vraagje, ik heb een sb-600 te leen voor het chio Rotterdam, nou was ik beetje aan het spelen ermee om te leren kennen maar het viel mij op dat in het beeldscherm
daar staat m zoom op 24mm bij mij staat er 14, wat betekend het en is er ook a zoom?
er zit een omnibounce op, heb het net zelf gevonden, je kan het in het costum settings menu aanzetten. Nu zoomt de flitser wel mee naar 80mmGermay schreef:Dan heb je het schermpje naar beneden dat moet alleen gebruiken als je een groothoeklens van b.v 14mm gebruikt.Als je het scherm omhoog doet komt hij vanzelf op 24mm en met zoomen gat het tot 85mm.newphotod60 schreef:Ik heb een vraagje, ik heb een sb-600 te leen voor het chio Rotterdam, nou was ik beetje aan het spelen ermee om te leren kennen maar het viel mij op dat in het beeldscherm
daar staat m zoom op 24mm bij mij staat er 14, wat betekend het en is er ook a zoom?![]()
-----------------------
Gert.
Nikon D80./ Powergrip MB-D80. / Nikkor AF-S DX VR 18-200mm. / Nikkor AF-50mm 1.8. / Speedlight-SB-600 + Omnibounce. / Star 9 Statief./ Lowepro tassen.
:mrgreen:
ik heb m nu vooral om 's avonds foto's te maken tijdens de optredens, met een 18-55mm lens, wat raden jullie aan met of zonder omnibounceMvBoetzelaer schreef:Maar met een omnibounce erop maakt dat dus helemaal niets uit! Daarom blijft ie ook zo wijd staan, om de omnibounce zo breed mogelijk aan te lichten. Hiervoor zit er een klein palletje onerop de flitskop. Overigens worden de effecten van een omnibounce meestal hoger ingeschat dan ze zijn. Met directe belichting is het effect alleen maar negatief: je verliest een hoop licht en het beeld wordt er geen haar beter van. Alleen met specifieke, indirecte belichting heeft een omibounce nut.
Groeten,
Marnix
Zonder. ISO zo hoog mogelijk, en zo min mogelijk millimeters.newphotod60 schreef:ik heb m nu vooral om 's avonds foto's te maken tijdens de optredens, met een 18-55mm lens, wat raden jullie aan met of zonder omnibounceMvBoetzelaer schreef:Maar met een omnibounce erop maakt dat dus helemaal niets uit! Daarom blijft ie ook zo wijd staan, om de omnibounce zo breed mogelijk aan te lichten. Hiervoor zit er een klein palletje onerop de flitskop. Overigens worden de effecten van een omnibounce meestal hoger ingeschat dan ze zijn. Met directe belichting is het effect alleen maar negatief: je verliest een hoop licht en het beeld wordt er geen haar beter van. Alleen met specifieke, indirecte belichting heeft een omibounce nut.
Groeten,
Marnix