Probleem Tamron 17-50 2.8 (update, urgent)
Re: beetje knijpen misschien
Tja, Tamron...Teun schreef:Ik ben nu weer helemaal terug in twijfel en haal er weer andere opties bij, m'n band met Tamron hangt aan een zijden draadje...![]()
Ik weet wel dat ik twee jaar geleden een Tamron 18-200 kocht als set met S3 body. Vanaf de eerste dag heb ik me geërgerd aan de resultaten, na een week op marktplaats verkocht en via marktplaats een Nikkor 18-55 (de allergoedkoopste kitlens dus) aangeschaft en daar met veel plezier gebruik van heb gemaakt, die na een jaar plaats maakte voor een 18-70. Toen ik jouw foto's zag, kwam mijn gevoel van toen weer helemaal terug. Ik weet wel, het gaat over twee verschillende lenzen, maar toch... Allebei Tamron.
Ik weet dat je voorzichtig moet zijn om al te snel conclusies te trekken, het is voor mij wel een reden om niet direct een Tamron product aan te schaffen. Alhoewel ik ook heel veel positieve ervaringen juist met de 17-50/2.8 tegenkom...
Iemand hier ervaring mee?? Met andere woorden is dit veilig?? Of zou je een "van de kar gevallen" objectief krijgen...
Qua afstand is het wel goed te doen, want ik wil wel eerst een lens zien voordat ik "hap" (is ook nogal een flinke berg geld voor mij dan, het is wel een aankoop die je in mijn ogen niet meer weg doet).
Markplaats Link
Ik denk ook vaak dat mensen een lens wegdoen omdat er iets mee is, tenminste dat is mijn ervaring met marktplaats tot nu toe. Of is dit een vreemde gedachte van mij?
Op dit forum vertrouw ik meer mensen dan op marktplaats... Jammer dat ik geen oproep voor een nikkor 17-55 mag plaatsen in het desbetreffende topic. Omdat ik geen NCN lid ben...

Qua afstand is het wel goed te doen, want ik wil wel eerst een lens zien voordat ik "hap" (is ook nogal een flinke berg geld voor mij dan, het is wel een aankoop die je in mijn ogen niet meer weg doet).
Markplaats Link
Ik denk ook vaak dat mensen een lens wegdoen omdat er iets mee is, tenminste dat is mijn ervaring met marktplaats tot nu toe. Of is dit een vreemde gedachte van mij?
Op dit forum vertrouw ik meer mensen dan op marktplaats... Jammer dat ik geen oproep voor een nikkor 17-55 mag plaatsen in het desbetreffende topic. Omdat ik geen NCN lid ben...

Ken je deze mensen persoonlijk? Of weet je misschien iets over de staat van de lens, op marktplaats staat dat er geen enkel gebruiksspoor is te bekennen. Klinkt wel goed al met al.Roelof schreef:Volgens mij heb ik wel goede foto's gezien die uit dat ding uit Didam kwamen.
Even opzoeken waar Didam op de kaart ligt, ik ben namelijk niet zo van het reizen en zeker niet met het OV nu met de stakingen...

Kopen zonder gezien te hebben is ook een beetje riskant ofniet?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
of nieuw of een echte goede Tamron
Teun, jammer dat jij een Tamron 17-50mm 2.8 getroffen hebt die niet goed was.
Maar wees voorzichtig ook bij Nikon komen deze problemen voor!
Ik heb van enkele medeforumleden vernomen dat ook zij een exemplaar hadden die niet scherp was en soms wel tot 2x toe moesten omruilen.
Het lijkt mij als je zo'n kostbaar objectief hebt en die is goed dat je hem nooit weg zou doen, tenzij men over gaat op FX.
Maar op zo'n bedrag 200 euro verschil met nieuwprijs, zou ik zeker voor nieuw gaan.
Ik weet niet waar je woont, maar als dat in de buurt van Ede is zou ik zeggen kom eens langs om mijn Tamron aan de tand te voelen.
Groetjes George
Ik heb van enkele medeforumleden vernomen dat ook zij een exemplaar hadden die niet scherp was en soms wel tot 2x toe moesten omruilen.
Het lijkt mij als je zo'n kostbaar objectief hebt en die is goed dat je hem nooit weg zou doen, tenzij men over gaat op FX.
Maar op zo'n bedrag 200 euro verschil met nieuwprijs, zou ik zeker voor nieuw gaan.
Ik weet niet waar je woont, maar als dat in de buurt van Ede is zou ik zeggen kom eens langs om mijn Tamron aan de tand te voelen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik moest even zoeken, maar ik heb hier een foto die met de Nikon 17-55 genomen is op 55 mm f3.5
1. Origineel

2. 100% crop

Over de Tamron kan ik niet oordelen helaas. Ik heb dat objectief noog nooit op de camera gehad, maar er zijn hier op het forum diverse mensen die hem hebben en er zeer tevreden over zijn.
Onderstaand nog een 100% crop van een studio-opname met de 17- 55, 44 mm f8

1. Origineel

2. 100% crop

Over de Tamron kan ik niet oordelen helaas. Ik heb dat objectief noog nooit op de camera gehad, maar er zijn hier op het forum diverse mensen die hem hebben en er zeer tevreden over zijn.
Onderstaand nog een 100% crop van een studio-opname met de 17- 55, 44 mm f8

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Sorry Teun, zie deze reactie nu pas. Wat ik bedoelde was dat terugsturen bij Konijnenberg binnen een week moet, en dat ik niet weet hoe dat bij jouw leverancier is! Maar dat is al opgelost begrijp ikTeun schreef:Er zit ook stof in en hij geeft soms geen info door aan de body, dat zijn de main reasons om hem terug te zenden.IvonneW schreef:Ik weet niet hoe het hier is, maar indien bij Konijn niet binnen een week terug, dan is het geen DOA (death on arrivel), en dus niet meteen omruilen voor een ander exemplaar!
Hoezo bij fotokonijnenberg? Ik snap het even niet... Deze lens komt van cameranu.nl.

Re: of nieuw of een echte goede Tamron
@ Tammo:
Ik wil de lens ook testen bij iemand wanneer ik voor een 2de handse zou gaan. Waar moet ik op letten bij het testen?? Dan bedoel ik vooral bij het testen van de optische kwaliteit.
Moet je de gemaakte testfoto's op een computer bekijken of gewoon op je LCD van je body?
Maarje als je een goede 2de handse hebt en 200 euro in de zak daar is ook nog wat voor te zeggen... Als ik Roelof achterna ga, wil ik toch nog eerst even kijken in Didam.
@ Riemke:
Bedankt voor de foto's, dat ziet er erg goed uit. Op die eerste alleen een heel klein beetje ruis, denk ik? Komt toch aardig dicht in de buurt van de kwaliteit van een prime.
Ik wil de lens ook testen bij iemand wanneer ik voor een 2de handse zou gaan. Waar moet ik op letten bij het testen?? Dan bedoel ik vooral bij het testen van de optische kwaliteit.
Moet je de gemaakte testfoto's op een computer bekijken of gewoon op je LCD van je body?
Ik woon niet zo dicht in de buurt jammergenoeg, ik woon in de omgeving van Eindhoven. Voor een nieuwe gaan is wel even 200 meer neertellen maar je hebt inderdaad ook meer kans dat je een goede krijgt. Je kunt een nieuwe nog terug sturen voor een ander exemplaar.George Fennes schreef:Teun, jammer dat jij een Tamron 17-50mm 2.8 getroffen hebt die niet goed was.
Groetjes George
Maarje als je een goede 2de handse hebt en 200 euro in de zak daar is ook nog wat voor te zeggen... Als ik Roelof achterna ga, wil ik toch nog eerst even kijken in Didam.
@ Riemke:
Bedankt voor de foto's, dat ziet er erg goed uit. Op die eerste alleen een heel klein beetje ruis, denk ik? Komt toch aardig dicht in de buurt van de kwaliteit van een prime.
Riemke ik zie een 100% crop staan van die kop, nu lijkt het mij dat de scherpte eigenlijk daar voor ligt meer op de rug van de eend.
De crop toont volgens mij al veel maar om de optimale scherpte te zien denk ik dat we meer zijn met een crop van de rug van de eend.
Overigens heel fijn om eens een crop van een 17-55 te plaatsen.
De crop toont volgens mij al veel maar om de optimale scherpte te zien denk ik dat we meer zijn met een crop van de rug van de eend.
Overigens heel fijn om eens een crop van een 17-55 te plaatsen.
Ik wil waarschijnlijk niet voor een tweedehands gaan, ik vind het risico te groot.
- Als je een optisch minder type hebt zit je er aan vast (na de koop dan)
- En je hebt geen garantie.
Als je een nieuwe koopt kun je de lens terugsturen mocht er iets niet in orde zijn. Dat vind ik nog wel het grootste voordeel; je weet (bijna) zeker dat je een goede lens krijgt.
Ik ga even de zoekfunctie gebruiken over wat forumleden aanraden voor bijv. filter. Waarschijnlijk geen maar ik vind dat toch wel een erg groot risico bij zo'n (voor mij) dure lens.
- Als je een optisch minder type hebt zit je er aan vast (na de koop dan)
- En je hebt geen garantie.
Als je een nieuwe koopt kun je de lens terugsturen mocht er iets niet in orde zijn. Dat vind ik nog wel het grootste voordeel; je weet (bijna) zeker dat je een goede lens krijgt.
Ik ga even de zoekfunctie gebruiken over wat forumleden aanraden voor bijv. filter. Waarschijnlijk geen maar ik vind dat toch wel een erg groot risico bij zo'n (voor mij) dure lens.