Sinds kort de gelukkige eigenaar van de nieuwe Sigma 70-200 f/2.8, om toch telewerk te kunnen doen (alhoewel het voor vogels toch weer te weinig is...).
Echter, gisteren was ik weer buiten aan het schieten, en bemerkte dat er mogelijk wat speling zit in de vatting van het objectief op de camera. Vanwege het zware geheel, draag ik het meestal met mijn hand onder het objectief bij het focusafstand venster (tussen zoom- en focusring).
En het lijkt, en voelt, alsof er wat speling zit als ik er wat aan draai, of de camera in positie breng. Het is net of het objectief niet helemaal 100% vast zit, maar dat er een klein beetje speling in zit. Bij dat "draaien" hoor ik een zachte tik. Het is het maar een fractie van een fractie, maar wel voelbaar. Zichtbaar is het alleen maar met veel voorstellingsvermogen denk ik.
Mijn vraag is of dit nu echt de vatting is, of dat het aan de behuizing van het objectief ligt? Hebben anderen zoiets ook wel eens zoiets gehad? En mogelijk met de combinatie D200 en dit objectief?
Ik hoor het graag, want ik maak me wel wat zorgen

Alvast dank voor feedback.
Groeten,
Wienand