Hallo Teun,Teun schreef:Nog een vraagje, zou iemand die ook een tamron 17-50 heeft wat onbewerkte foto's op ware grote willen plaatsen? (bijv. George?)
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat de foto's die ik maak met de tamron "wollig" zijn. Ze zijn gewoon niet ECHT scherp, en er zit een redelijke paarse gloed (?) (of hoe je dit noemt in fotografietermen) op de foto's misschien dat daarom de foto's minder scherp zijn. Ik ben er steeds minder happy mee.![]()
Ik zit er nogal over in, met andere woorden ik heb m'n twijfels over de optische kwaliteit van de tamron 17-50. Of zou ik misschien een optisch minder type hebben gehad, er zat stof in de lens en hij geeft soms gegevens niet door aan de body zoals ik hierboven vertelde.![]()
![]()
Of stel ik gewoon te hoge eisen?
Ik stuur de tamron lens maandag terug, ik was deze week niet in de gelegenheid wegens drukte. Misschien kan ik dan proberen om toch wat anders ervoor in de plaats te krijgen. M'n budget is echter niet groot genoeg voor bijv. een nieuwe nikkor 18-55 2.8. En ik vraag me af of deze lens echt VEEL beter is...
Groet Teun
Hier nog een foto onbewerkt op ware groote met de Tamron 17-50 mm
22mm - F/4 - 1/640