Kit of losse body met goede lenzen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di jun 17 2008 6:38 pm

Je mist de -m.i. waardeloze- auto en scene-standen.
Verder KAN je alles op automatisch zetten. P-stand, die gekke AF-stand waarbij er op iets gefocust wordt wat toevallig in beeld is, auto-ISO, en je hebt een point&shoot ding wat prima werkt over. :)

bleuspirit

Bericht door bleuspirit » di jun 17 2008 7:15 pm

Ik heb eigenlijk altijd al een voorliefde voor fotografie gehad! Op één of andere manier ben ik door mijn creatieviteit eigenlijk altijd tevreden geweest met een minolta digitale zoom camera (vaste lens) helaas verliet deze camera mij toen mijn ex er vandoor ging... Ik moet het nu doen met de minolta dimage x1 een sipele compactcamera...

Toch word ik zelfs met deze camera regelmatig gevraagd creatieve plaatjes te schieten voor bv theatergezelschappen (programmaboekjes en uitnodigingen) en trouwpartijen. Ik moet het daarbij meer van mijn creatieviteit met photoshop hebben dan van de mooie heldere plaatjes uit mijn camera...

Nu breekt voor mij de tijd aan dat ik me erger aan al die standaard instellingen en beperkingen. Ik heb me vorig jaar wat meer verdiept in fotografie omdat ik naar de fotovakschool wilde gaan. Helaas kan dit voor mij alleen in de avonduren (financieel gezien) alleen kan ik dan mijn zoontje niet alleen thuis laten! Ik wil dus in elk geval een leuke cursus of workshop volgen zodat ik alle theorie uit mijn boeken ook leer te gebruiken en te verkennen... volgens mij gaan alle begrippen dan ook veel beter leven...

Groetjes van patries

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”