Schietknop werkt niet 100%

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
pmverhoef

Schietknop werkt niet 100%

Bericht door pmverhoef » vr dec 22 2006 6:09 pm

Hey allemaal,

Sorry dat ik meteen zoveel dingen voorleg maar ik heb veel vragen. Zoals je misschien wel hebt gelezen heb ik een half jaar geleden een kit gekocht met 18-70 en D70s. De 'schietknop' op mijn camera is het minder goed gaan doen. Als ik hem half indruk wil hij heel vaak van de 'vergrendeling' schieten en kan ik weer opnieuw scherpstellen. Is dit normaal?

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr dec 22 2006 10:08 pm

Huh snap niet precies wat je bedoelt. Je bedoelt waarschijnlijk de ontspanknop. Als je die half indrukt gaat hij opnieuw focussen. In de AF-S mode: éénmaal scherpgesteld en je blijft de knop half ingedrukt houden, dan blijft hij gefocust op dat beeld. Ook al richt je je camera op een ander onderwerp. Alleen als je de ontspanknop half ingedrukt blijft houden, laat je hem los en druk je weer half in gaat hij opnieuw focussen. In de AF-C mode blijft hij bij half ingedrukte knop focussen en volgt hij b.v. een bewegend onderwerp.

Als je dat niet bedoelde, moet je het effe opnieuw uitleggen.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

pmverhoef

Bericht door pmverhoef » vr dec 22 2006 11:26 pm

Hey,

Ik bedoel inderdaad de ontspanknop. Ik bedoelde dat als ik hem vast hield hij soms los schoot uit de focus. Het is soms net op de knop niet helemaal goed contact maakt. Ik neem aan dat dit gewoon goed moet werken, zijn hier wel vaker problemen mee?

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za dec 23 2006 12:08 am

heb er met mijn D70s geen last van, laat via een PB even weten waar je woont, dan kunnen we misschien wat afspreken.
Kan ik gelijk die 70-300 eens proberen hehehe......

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”