[align=center]
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

[/align]
Met een ringflitser (of een R1C1 set) kun je meer licht op je onderwerp laten vallen, waardoor je gebruik kunt maken van een groter diafragma. Dat is altijd een problem met macro. Het is natuurlijk wel de kunst om het dan zo te doen dat je niet ziet dat je een flitser hebt gebruikt.JanF schreef:Mooi hoor!
Wat wil je verbeteren met een ringflitser. Ik vind dit veel mooier...
In dat laatste zit de truuk voor mij. Ik vind dit natuurlijke licht veel mooier dan het 'karakterloze' licht van een ringflitser. Dan maar wat minder scherpte/diepte...Herman55 schreef:Met een ringflitser (of een R1C1 set) kun je meer licht op je onderwerp laten vallen, waardoor je gebruik kunt maken van een groter diafragma. Dat is altijd een problem met macro. Het is natuurlijk wel de kunst om het dan zo te doen dat je niet ziet dat je een flitser hebt gebruikt.JanF schreef:Mooi hoor!
Wat wil je verbeteren met een ringflitser. Ik vind dit veel mooier...
In ieder geval een egale belichting. Mooier is weer een kwestie van smaak. Ik zelf vind het vaak een beetje saai en hard. Ik heb wel weer hele mooie resultaten gezien van mensen die een soort kleine softboxjes van papier en karton om hun lens heen maakte. (i.c.m. hun gewone flitser)Dennis71 schreef:Wow, wat een reacties al:) Thx.
@JanF,
Nu heb ik op deze foto's niet echt duidelijk een slagschaduw staan, maar op andere foto's die ik hier heb zie je die wel goed. Voor zover ik begrepen heb krijg je met een ringflitser een mooiere belichting van je onderwerp, zeker omdat je met macrofotografie vaak wat dichter op je onderwerp staat.
Correct me if I'm wrong!