Sinds een dag heb ik bij het automatisch omzetten van NEF files naar JPG dat het kleurprofiel van Adobe RGB wordt omgezet naar Nikon RGB met als resultaat veel te donkere bestanden. Ik heb als proef PictureProject geinstalleerd en dacht dat het daardoor kwam maar ook na verwijderen van dit programma blijft het probleem bestaan. Als ik de foto's 1 voor 1 via de RAW converter omzet gaat het wel goed.
Ik heb al overal gezocht maar kan niet vinden waar ik dit weer uit kan zetten, maar ik kan in CS2 nergens de Nikon RGB insteling vinden, heeft iemand anders het zelfde aan de hand gehad.
Verkeerd kleurprofiel
Hmmmmmm? Was het niet iets met dat PP zelf een NEF converter installeert die dus Adobe RAW overruled en die je dus handmatig moet verwijderen uit de plugins directory van PS omdat hij na deinstallatie dus gewoon achterblijft
Uiteraard in het geval NEF Als je weer gebruik wil maken van Adobe RAW .
Ben er niet helmaal zeker van maar dat kan er wel mee te maken hebben.
Luc.

Luc.
Verkeerd Kleurprofiel
Luc,luc schreef:Hmmmmmm? Was het niet iets met dat PP zelf een NEF converter installeert die dus Adobe RAW overruled en die je dus handmatig moet verwijderen uit de plugins directory van PS omdat hij na deinstallatie dus gewoon achterblijftUiteraard in het geval NEF Als je weer gebruik wil maken van Adobe RAW .
Luc.
Hartstikke bedankt, er stond inderdaad in de plugins een Nikon NEF converter, na verwijdering is alles weer normaal.
met foto groet
Jan