D300: op geheugenkaart directory aanmaken
D300: op geheugenkaart directory aanmaken
Bij de D80 is het mogelijk om een map aan te maken op basis van een nummer en 5 karakters.
Voorbeeld: 100N-Y voor foto's die die dag in New York gemaakt zijn....
Ik mis deze optie ECHT bij de D300, daar moet ik me behelpen met gewoon een mapje als nummer,
voorbeeld: 100, volgend mapje 101 etc.
Ben ik hier de enige in die op trips hier tegen aan gelopen ben,
of heeft iemand reeds bij Nikon Support hier ook al melding van gemaakt?
Ik heb dit al aangegeven bij de Support, hopend dat in de volgende firmware dezelfde optie beschikbaar komt.
Dan kan ik 3 weken Amerika goed ordenen ....
Voorbeeld: 100N-Y voor foto's die die dag in New York gemaakt zijn....
Ik mis deze optie ECHT bij de D300, daar moet ik me behelpen met gewoon een mapje als nummer,
voorbeeld: 100, volgend mapje 101 etc.
Ben ik hier de enige in die op trips hier tegen aan gelopen ben,
of heeft iemand reeds bij Nikon Support hier ook al melding van gemaakt?
Ik heb dit al aangegeven bij de Support, hopend dat in de volgende firmware dezelfde optie beschikbaar komt.
Dan kan ik 3 weken Amerika goed ordenen ....
@Ruudje:
die oplossing had ik ook bedacht, maar vind het zelf een ernstige tekortkoming.....
Moet je weer coderingen noteren op kladjes, die je thuis mag gaan ontcijferen. Dunkt me, dat ik na 3 weken US wel heel wat foto's te sorteren heb, en me even niet op ontcijfer-taken wil richten
Dus... als je dit mist, zou ik (just lik I did) Nikon Support hiermee lastig vallen via een melding middels hun site
Kijken of een wijzigingsverzoek opgepakt zou kunnen worden...
die oplossing had ik ook bedacht, maar vind het zelf een ernstige tekortkoming.....
Moet je weer coderingen noteren op kladjes, die je thuis mag gaan ontcijferen. Dunkt me, dat ik na 3 weken US wel heel wat foto's te sorteren heb, en me even niet op ontcijfer-taken wil richten

Dus... als je dit mist, zou ik (just lik I did) Nikon Support hiermee lastig vallen via een melding middels hun site

Gaat ik doen! Als iedereen meedoet!!NielsThijssen schreef:@Ruudje:

een nummer zegt me weinig...ruud schreef:je kan die mappen toch gewoon hernoemen als je ze hebt overgezet naar je pc ?
zie het probleem niet eigenlijk.
gr. ruud
een korte titel (al is het maar 5-6 karakters....) doet meer...
Op de PC hernoem ik ze wel naar betere naamgeving, maar "on the road" (of "in the field") wil ik graag zelf een naam kunnen geven.
En nee... laptop meezeulen is geen optie/alternatief

- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee