Prijs 24-70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Light

Bericht door Light » ma jun 02 2008 8:17 pm

Moet je snel zijn, anders staat er woensdag nog 1

Light

Bericht door Light » di jun 03 2008 7:54 am

1344 eyes on media, geen idee of dat wel klopt....

http://www.eyesonmedia.nl/webshop/objec ... -af-s.html

mikemix

Bericht door mikemix » di jun 03 2008 8:29 am

Light schreef:1344 eyes on media, geen idee of dat wel klopt....

http://www.eyesonmedia.nl/webshop/objec ... -af-s.html
Jazeker dat het klopt, echter (ex Capi) rekent alles ex BTW.

Afbeelding

AlwinSitton

Re: Prijs 24-70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR

Bericht door AlwinSitton » di jun 03 2008 10:03 pm

ElRonno schreef: €1.317 CameraWorld, Engeland (accepteert tijdelijk geen exportorders). Zonnekap: ja
Ik ga hem deze maand ophalen bij CameraWorld in Londen. Zou de lens niet beter werken op een D300?

benikon

Bericht door benikon » di jun 03 2008 10:44 pm

Light schreef:Ik vraag me af wat de D3 gebruikers als standaard objectief gebruiken, tenminste zolang deze niet normaal wordt geleverd? Ik wilde dit objectief graag binnen een maand of 2 aanschaffen ivm een bruidsrapportage op de D3, maar vraag me af welke uitwijkmogelijkheden er zijn als dir obj. te laar wordt geleverd. Kan moeilijk een rapportage doen met een 50mm@1.4 en 70-200 denk ik. Ook een 17-55 DX is geen optie.
is de AFS 28-70/2,8D IF ED geen optie ? 8) is ook een dijk van een lens en uiteraard geschikt voor FX.
gr ben.

Light

Bericht door Light » wo jun 04 2008 8:31 pm

Heb hem vandaag aangeschaft gisteren gereserveerd.... waren maar een paar zaken in NL die hem voorradig hadden idd.

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » wo jun 04 2008 9:29 pm

Light schreef:Heb hem vandaag aangeschaft gisteren gereserveerd.... waren maar een paar zaken in NL die hem voorradig hadden idd.
Gefeliciteerd met je aankoop!

het klopt idd dan meerdere zaken hem hebben, ik heb hem echter bij konijn besteld vanwege de 10% korting.....

ik twijvel echter of het wachten die 10% korting wel waard is

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za jun 07 2008 6:38 pm

Ik weet het nog niet of ik hem ga halen. Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen twee objectieven. De Nikkor 17-55 F/2.8 of toch de Nikkor 24-70 F/2.8. Ik weet namelijk ook niet of ik ooit nog op FF over stap. Dat maakt de keuze sowieso al een stuk moeilijker. Het prijsverschil is overigens wel weer zo groot.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za jun 07 2008 8:54 pm

Je hebt het spul toch nog niet zo lang? ZOu je niet gewoon lekker beginnen met de 18-70 bijvoorbeeld, of de Tamron 17-50, en dan kijken welke brandpuntsafstand wat je meer gebruikt? Er zijn prachtige programma's voor die netjes in grafieken laten zien wat je voorkeur heeft. Aan de hand daarvan kun je dan een objectief uitzoeken.
Sowieso: leer het objectief kennen. Dat is bij een goedkoop objectief nodig, maar geldt net zogoed voor de 17-55 en 24-70.

De 17-55 en 24-70 zijn beide geweldig goede objectieven, op DX is het bereik van de eerste prettiger, op FX heb je aan die eerste niks, en is de 24-70 gewoon een heerlijke standaardzoom met om en nabij hetzelfde bereik als de 17-55 op crop.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » za jun 21 2008 1:47 pm

En weer aangepast. Veel kleine veranderingen in de middenmoot, maar de laagste Nederlandse prijs blijft ongewijzigd 1525 bij Konijn. De cashback in Belgie is inmiddels ook afgelopen. En de voorraadproblemen blijven...

Vledder

Bericht door Vledder » za jun 21 2008 4:20 pm

Light schreef:Ik vraag me af wat de D3 gebruikers als standaard objectief gebruiken, tenminste zolang deze niet normaal wordt geleverd? Ik wilde dit objectief graag binnen een maand of 2 aanschaffen ivm een bruidsrapportage op de D3, maar vraag me af welke uitwijkmogelijkheden er zijn als dir obj. te laar wordt geleverd. Kan moeilijk een rapportage doen met een 50mm@1.4 en 70-200 denk ik. Ook een 17-55 DX is geen optie.
De Nikon AF-S 28-70 F2.8 is voorlopig mijn standaard objectief en dat bevalt me goed. Mogelijk dat de 24-70 straks eens een keer aangeschaft word maar dat is nog niet zeker.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo jun 22 2008 11:44 am

Ik krijg de indruk dat de prijs van de 24-70 constant en op grote hoogte blijft. We zijn nu driekwart jaar verder, maar de prijsdaling van de D3 met zo'n slordige 25 % is niet bepaald van toepassing op dit objectief.
Komt dat omdat hij nog nauwelijks leverbaar is? Maar waarom is dat ding niet leverbaar?
Voor mij een raadsel.
Iemand een idee?

Pieter

Bericht door Pieter » zo jun 22 2008 11:57 am

Marten schreef:Ik krijg de indruk dat de prijs van de 24-70 constant en op grote hoogte blijft. We zijn nu driekwart jaar verder, maar de prijsdaling van de D3 met zo'n slordige 25 % is niet bepaald van toepassing op dit objectief.
Komt dat omdat hij nog nauwelijks leverbaar is? Maar waarom is dat ding niet leverbaar?
Voor mij een raadsel.
Iemand een idee?
Omdat er niet veel geproduceerd wordt. Misschien doen ze dit expres om hem zo exclusief te houden en de prijs dus ook hoog te houden want het prijs niveau van alle producten op digitale fotografie gebied dalen wel echt ontzettend snel.
Misschien proberen ze dit tegen te gaan door ze maar mondjesmaat uit te leveren, de vraag blijft toch wel. Want als ze echt iedereen gelijk zouden willen voorzien van zo'n lens knallen ze de productie gewoon omhoog. Maar ik vermoed dat er een reden achter zit dat ze de productie niet enorm omhoog gooien.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » zo jun 22 2008 1:15 pm

Pieter, die verklaring klinkt niet logisch als je uitgaat van winstmaximalisering. Als door beschikbaarheid van de lens daalt tot bijvoorbeeld halvering van de marge is dat niet erg want je verkoopt er ook tien keer zoveel. Tel uit je winst. Exclusiviteit is ook geen marketingstrategie die Nikon gebruikt voor vergelijkbaare producten.

Ik denk ook niet dat de productie van nieuwe cameramodellen knaagt aan de capaciteit voor de lensproductie. Het is een wezenlijk ander product. Ik vermoed eerder dat Nikon te vroeg zijn nek heeft uitgestoken met nanotechnologie en er nu niet in slaagt om het goed toe te passen in massaproductie. De uitval is dan hoger en daardoor zijn de productiekosten wellicht hoger dan voorzien, mogelijk zelfs tot boven de handelsprijs. In plaast van een prijsverhoging kiest men dan voor afremmen van de verkoop.

Maar goed, ik speculeer ook maar wat hoor ;-)

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo jun 22 2008 1:23 pm

Ik krijg sterk het gevoel dat er toch nog steeds problemen zijn met die 24-70.
Zie de links onderaan het prijsoverzicht.
En dan bedoel ik niet evt. problemen op Nano gebied. Voorzover ik weet is de 14-24 - ook Nano- wèl leverbaar en al wat gedaald in prijs.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”