Stroomverbruik VR lens 70-300

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » do jun 19 2008 11:05 am

De D200 is een pracht camera, ook al gebruikt hij wat meer energie. Als ik er een dag op uit ga om foto's te maken neem ik een reserve accu mee.
Een 4bg kaartje met 240 NEF beelden verder is de accu nog echt niet leeg.
En de 240 beelden zijn dan met VR geschoten.
Stroomverbruik is geen reden om zo'n camera niet te kiezen.
Ruis kan naar mijn idee eerder een reden zijn om een stapje hoger te gaan.

Tammo

Ruud H.

Bericht door Ruud H. » do jun 19 2008 2:03 pm

Morgen ga ik naar Leeuwarden voor de Luchtmachtdagen en ga met een volle accu aan de gang, eens kijken hoeveel foto's ik kan maken voordat die leeg is.

Nader bericht volgt dus, maar als ik dit zo allemaal lees hoef ik mij geen zorgen te maken.

Ruud H.

Bericht door Ruud H. » za jun 21 2008 6:35 am

Even snel een update.

Gisteren schitterend weer gehad voor luchtshow.
Toen ik om half 11 op het terrein aankwam heb ik de eerste 10 minuten de camera aan en als ik weer klaar was de camera weer uitgezet (eerst de VR lens uit, dan de camera).
Omdat dit niet handig was heb ik de stoute schoen maar aan getrokken en de camera niet meer uitgezet. Om ongeveer 3 uur heb ik de camera weer uitgezet.

Tussen half 11 en 3 uur heb ik 517 foto’s genomen, de echte missers heb ik gelijk weggedaan (mensen die ineens in het beeld staan bijvoorbeeld).

Resultaat van deze actie was dat de batterij-indicator nog steeds op vol stond.
Dit alles met de autofocus op AF-C en de keuzeknop op P.
Voor sommige opnames heb ik de ontspanknop een aardig tijdje half ingedrukt gehad om ‘het’ moment af te wachten.

Kortom, een dijk van een lens en om het stroom verbruik hoef je je inderdaad geen zorgen te maken.
Niet alle foto’s zijn mooi maar dat ligt meer aan mij dan aan de camera, ik heb het dan over de compositie.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie.

Ruud H.

Bericht door Ruud H. » za jun 21 2008 6:37 pm

Vandaag zo'n 150 foto's gemaakt tijdens een zomermarkt hier in het dorp.
Nog steeds op dezelfde manier als hierboven beschreven, niet uitzetten dus, en de batterij-indicator geeft nog steeds vol aan.
Hierbij heeft de camera weer van half 11 tot 3 uur aangestaan.

Ik ben blij dat ik een Nikon heb gekocht, begrijp me goed ik ben niet merk blind maar dit had ik echt niet verwacht.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za jun 21 2008 6:52 pm

Dat kan ik wel beamen, die Nikon accu + cam is een dijk.

D70+ 70/200 + TC is goed voor een dag intensieve fotografie >500 foto's, VR aan, panshots en tussendoor bekijken en wegmikken. (uit mijn praktijk ervaring).
Nou ja, mijn instelling is dat niet meer dan normaal zo moeten zijn voor een dslr..
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”