In gedachten verzonken
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
In gedachten verzonken
Dit portret maakte ik gistermiddag van mijn oudste dochter. Ze stond even in gedachten verzonken voor zich uit te staren.........

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Wat bedoel je daarmee? Had ze haar hoofd iets moeten draaien?Mike-Nikon schreef:De neus zit vast tegen de wang.
Ze had het trouwens niet in de gaten dat ik de foto maakte

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
absolute scherpte ligt zeker niet op de ogen hoor maar ok, wat jij wilt.harry bul schreef:Wat een commentaar van ene Mike-Nikon sorry maar moet er wel even om lachen .
niet scherp op de ogen (misschien toe aan een bril Mike-Nikon).
sorry was nog vergeten wat van de foto te zeggen die is ok Riemke
Harry
Ik snap de opzet van de foto wel, ik vind hem opzich best aardig uitgewerkt maar de scherpte had imo echt op het oog moeten liggen.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Maar dat wil nog niet zeggen dat de foto goed is.eteuben schreef:Maar wel hele mooie ogen, of is dat weer een heel ander onderwerp?Mike-Nikon schreef:Foto is niet scherp op de ogen.![]()
![]()
Het moment dat zij niet verwacht dat er een foto gemaakt wordt, levert meestal wel de mooiste beelden op.
Begrijp me niet verkeerd......ik ken de persoon in kwestie niet dus zegt me ook niks.
Ik kijk er als fotograaf naar en zie 2 fouten.
1-Niet scherp op de ogen (neeee......ik hoef geen bril !!! )
2-Neus tegen de wang (stapje meer naar links en de neus zit vrij en je ziet meer ogen)
Als dit een foto was die gemaakt is door een prof in opdracht dan wordt hij ook afgekraakt.
De dame in kwestie zal zeer blij zijn met de foto en dat is terecht want hij is ook leuk maar technies is hij niet goed.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Dat de scherpte niet op de ogen ligt lijkt me minder belangrijk naar mate het gezicht meer richting 'en profile' gaat. Verder geeft een gezicht van bijna opzij een hele andere indruk van een persoon dan wanneer de foto recht van voren wordt genomen. Sommige gezichten worden er 'krachtiger' door, andere gezichten kunnen daarentegen beter niet van (bijna) opzij worden gefotografeerd. Volgens mij is de techniek in de fotografie nog altijd een hulpmiddel en geen doel op zich.......