Grtz,
Paul
Ik zou je tijd beter besteden en zorgen dat de foto gelijk uit de camera goed is.pabusk schreef:Dank je ... is inderdaad beter, moet echt eens wat meer tijd zien te maken om dat nabewerken onder de knie te krijgen.remoss schreef:Maar zoals gezegd, de kleur is wat flets.
Ik heb in photoshop het wit wat witter gemaakt, het contrast verhoogd en de belichting verhoogd. Daarna wat usm:
Grtz,
Paul
Heb je ook gelijk in (erg kort door de bocht maar je hebt wel gelijk). Ik merk wel dat dit toch erg een persoonlijke voorkeur is ook. De foto was origineel wat donkerder en contrastrijker dus teveel na-bewerkt. Dat is dus wat ik bedoel .... je kan het dus ook de verkeerde kant op bewerken vandaar .... nabewerking moet beter. Hoe vaak haal jij een foto van je kaartje die direct 100% goed is ??? ...Opgezetfan schreef: Ik zou je tijd beter besteden en zorgen dat de foto gelijk uit de camera goed is.
Dat zou ideaal zijn natuurlijk. Maar, uit nieuwsgierigheid, doe jij sharpening in-camera of doe je dit in de nabewerking?Opgezetfan schreef:Ik zou je tijd beter besteden en zorgen dat de foto gelijk uit de camera goed is.pabusk schreef:Dank je ... is inderdaad beter, moet echt eens wat meer tijd zien te maken om dat nabewerken onder de knie te krijgen.remoss schreef:Maar zoals gezegd, de kleur is wat flets.
Ik heb in photoshop het wit wat witter gemaakt, het contrast verhoogd en de belichting verhoogd. Daarna wat usm:
Grtz,
Paul