D70s en de SB-600

Discussies over flitsers
Pardi

D70s en de SB-600

Bericht door Pardi » vr dec 22 2006 12:20 pm

Dit keer geen vraag... maar gisteravond na heel lang twijfelen heb ik dan toch een externe flitser gekocht, de SB-600.
De keuze was op de SB-600 gevallen omdat de SB-800 toch iets "too much" is. Uiteindelijk zou ik dan de meerdere mogelijkheden van de SB-800 toch niet gebruiken en dat is een beetje zonde van het geld.

De reden waarom ik eigenlijk twijfelde was omdat ik toch zoiets had van "er zit al een flitser op, dus waarom een externe kopen?"

Gisteravond thuisgekomen en eerst weer eens op zoek naar die batterijen hahaha!
Na een 20-tal (als het niet meer is) foto's te hebben genomen met en zonder de externe flitser en op verschillende draai graden kan ik echt niets anders concluderen dan dat het absoluut een aanrader is als je ook binnenshuis 's avonds foto's neemt. Ik stond gewoon versteld van het effect van zo'n externe flitser...

kortom "Echt geweldig!".

En dat wilde ik even kwijt hahaha! :lol:

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » vr dec 22 2006 12:34 pm

Fijn dat je zo blij bent met je flitser! Het vergt natuurlijk oefning maar een reportage flitser is echt fijn om te gebruiken!

Veel plezier er meer!

*flits*

Ciao,

J.

Pindar01

Bericht door Pindar01 » vr dec 22 2006 1:19 pm

Ik ben er achter dat de standaard flits om mijn D50 gewoon een te duidelijke FLITS geeft op de foto's (binnen) :evil:

vandaar ook ik in januari de sb600 ga aanschaffen, heb op dit moment een adres in Amsterdam gevonden waar hij het goedkoopst wordt aangeboden!

Als hij er is laat ik even weten, en ter vergelijking maybe some pic's. 8)

Groet: Michel 8)

De Put

Bericht door De Put » vr dec 22 2006 1:23 pm

@Pindar: Ik ben ook aan het zoeken, maar sinds de 199Euri bij KE drie maanden geleden zie ik ze nergens meer onder de 259 Euri's.
Waar heb jij hem gezien en wat kost hij daar?
Overigens vind ik de prijsstijging echt waanzinnig. Vandaag zag ik de 70-200 bij fotovideoboom voor 2269 Euro :shock: Het moet toch niet gekker worden, daar koop je 2 keer e 80-200 d versie voor plus een mooie groothoek.

Groeten,
Remco

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Hoeft niet zo vreselijk duur te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door George Fennes » vr dec 22 2006 2:01 pm

Gewoon Hong Sien vragen, dan valt het allemaal best wel (een klein beetje) mee!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » vr dec 22 2006 2:09 pm

Joost Wouters schreef: Het vergt natuurlijk oefning maar een reportage flitser is echt fijn om te gebruiken!
Heb je nog tips voor de beginnende flitser?

Pindar01

Bericht door Pindar01 » vr dec 22 2006 2:50 pm

@Pindar: Ik ben ook aan het zoeken, maar sinds de 199Euri bij KE drie maanden geleden zie ik ze nergens meer onder de 259 Euri's.
Waar heb jij hem gezien en wat kost hij daar?
Ja, Remco € 259 dat is de prijs die ik ook heb gezien! :o
De prijzen schieten soms flink ophoog ja, wat doe je eraan....wachten tot zeweer gaan zakken is ook niet echt een optie :shock:

Die € 199 ben ik nog nergens tegen gekomen! :(

Groet: Michel 8)

De Put

Bericht door De Put » vr dec 22 2006 3:02 pm

Drie maanden geleden boodt Kamera-express.nl de flitser aan voor 199 Euro. Vlak voor de stop van Inca.

Groeten,
Remco

optimax

Bericht door optimax » vr dec 22 2006 8:42 pm

hallo,

ebay geen optie? pak hem beet 128 euro?

groetjes

Sandmark

259 is nederlandse versie

Bericht door Sandmark » ma dec 25 2006 10:45 am

Hallo allen,

Wilde ook een sb-600 aanschaffen en had een mooie set gezien bij Kamera-express: 250 voor flitser met omni-bounce. Toen ik een week later naar Rotterdam wilde rijden, checkte ik nog even de site en zag dat de set inmiddels 20 euro duurder was geworden. Oorzaak: eerst werd de engelse versie aangeboden, nu alleen nog de nederlandse. Ik heb voor 279 diezelfde set nu in mijn woonplaats, Leiden, aangeschaft.

En ik moet zeggen, een SB-600 is ronduit kicken. Vooral de slaaf-optie vind ik fantastisch, geeft een geweldig mooi effect om de cameraflitser te gebruiken en de SB-600 elders in te laten flitsen. Volgens de handleiding zijn 2, 3 of 4 SB-600's nog geweldiger, maar ja, mijn portemonnee heeft ook grenzen.

George Fennes
Clublid
Clublid

E-Bay? NEE!!!!!!!

Bericht door George Fennes » ma dec 25 2006 10:59 am

Hoi Optimax,

Via E-Bay moet je goed oppassen bij wie je koopt, zelf heb ik vervelende ervaringen meegemaakt en gehoord van anderen, zie elders op dit forum, heb ik het een en ander gepost.

Maar als iets voor b.v. 128 euro wordt aangeboden, komen daar verzendkosten, valutaomwisselkoers en verplichte verzekering en evntueel invoerrechten bij.

Dan is die oorspronkelijke 128 euro snel opgewaardeerd tot 200 euro of hoger.

Dan blijft het altijd spannend of je wel het gevraagde artikel ontvangt.

Verwacht niet te veel ondersteuning van E-bay of Pay-Pal, want dat is ook een wassen neus.

De enige die ik met goed fatsoen aan iemand kan aanbevelen en waarvan ik weet dat hij zijn woord nakomt is Hong Sien, maar dat wisten jullie al denk ik.

Pollo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Pollo » wo jan 03 2007 9:21 am

Interessant draadje dit. Ik schiet ook met een d70s en heb gister me sb600 gekocht bij mediamarkt voor 269. Die dingen vliegen de winkel uit zegt de verkoper.. :shock:

Lees nu ineens prijzen van 199..Vind ik heel apart..Hoe ouder die wordt hoe hoger de prijs?? Lijkt wel antiek.. :oops:

Maarja, wilde hem gewoon graag hebben.. :D

Moet nu alleen nog die slave-mode gaan ontdekken..ff zien hoe je dat allemaal in moet stellen... :?

George Fennes
Clublid
Clublid

Flitsen maar!!!

Bericht door George Fennes » wo jan 03 2007 9:48 am

Pollo, leuk ding die SB-600.

Zelf heb ik de Sigma 500 Super en nog wat, ook geen slechte, maar ik denk dat de Nikon toch iets geavanceerder is dan de Sigma.

Ik denk er over om ook een SB600 of 800 aan te schaffen.

Maar wat zijn die dingen verrekte duur zeg, niet normaal, maar dan heb je ook iets.

Succes met je plaatjes uitlichten, ben benieuwd naar de resultaten.

Heeft iemand nog suggesties waarom ik mijn Sigma moet gaan inruilen voor de 600 of 800 (kan ik het aan mijn vrouw laten lezen, met goede argumenten is ze te overtuigen)

Rien

Bericht door Rien » wo jan 03 2007 2:13 pm

George,

Heb je Hong Sien gevraagd wat een SB800 ongeveer kost?

Kan je hem trouwens in het Nederlands mailen? Als ik het goed begrijp heeft ie in Amsterdam gestudeerd...

George Fennes
Clublid
Clublid

Hong Sien leest en schrijft Nederlands!!!!

Bericht door George Fennes » wo jan 03 2007 4:41 pm

Hoi Rien, ik heb Hong Sien nog niet gevraagd, maar dat ga ik zeker doen.
Dat Hong Sien in Amsterdam gestudeerd heeft is info die ik nog niet eerder heb gehad. Ik zal het aan m'n dossier toevoegen.
En op de laatste vraag, ja kan Hong Sien gewoon in het Nederlands mailen en je krijgt dan ook antwoord in het Nederlands terug, dus voor alle duidelijkheid, je hoeft geen Chinees of Japans te gaan studeren voordat je communiceert met Hong Sien.

Toch wel aardig van die vent.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”