Lightroom en fotobestanden overzetten

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
cor

Lightroom en fotobestanden overzetten

Bericht door cor » zo jun 22 2008 1:57 pm

Forum genoten.

Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe laptop met Vista.
Nu ben ik al een tijdje bezig met het overzetten van Lightroom en mijn fotobestanden van de desktop naar de laptop.
Ik beheer mijn foto's ook met Lightroom.
Ik zou graag mijn fotobestanden inclusief de bewerkingen in Lightroom overzetten naar mijn laptop.(Moet toch niet zo moeilijk zijn, je kunt ook je foto's met Lightroom in- en exporteren als je een laptop en een desktop naast elkaar wilt gebruiken)
Ik ben bezig geweest met het exporteren vanuit Lightroom naar mijn externe schijf en vandaaruit importeren op mijn nieuwe laptop.
Bestanden worden niet herkend op de laptop.
Vervolgens de externe schijf ertussen vandaan gehaald en rechtstreeks van de desktop naar de laptop, zelfde eufel, bestanden zijn niet te vinden.
Ik ben m.b.v. het boekje Lightroom van Johan Elzenga al eens verder wezen experimenteren, maar ik krijg de foto's niet mee bij het exporteren als catalogus.Wel krijg ik de catalogus gegevens in een lege map te zien.
In het dialoogvenster wat ik krijg heb ik alle opties al eens apart aangevinkt, lukt ook niet.
Wie kan mij uit deze brij van wanhoop een duidelijk stappenplan aanreiken, ik snap hem niet meer.

Cor.

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » zo jun 22 2008 4:16 pm

Volgens mij.. maar hou me ten goede, ik heb geen Lightroom bij de hand..
LR importeert foto's en plaatst ze in directory.
Daarnaast wordt er een bestand aangemaakt met bewerkingen van de foto's en die staan in de LR directory.
Dus je zal twee dingen moeten overzetten.
a. volledige directory met foto's
b. LR file met bewerkingen etc.
En misschien zal je de verwijzing naar de directory ook wel aan moeten passen, dus ervoor zorgen dat je eenzelfde dir structuur hebt als op je ouwe pc.

Maar misschien lu* ik maar wat in de ruimte, nogmaals ik kan het niet controleren op dit moment.

Succes.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

dotcat
Clublid
Clublid

Bericht door dotcat » ma jun 23 2008 2:33 pm

Klopt volgens mij voor een deel. Je moet je folders met foto's kopieren van de pc naar de laptop. De folder structuur moet gelijk blijven en het liefst ook op dezelfde drive letter staan. Daarnaast exporteer je je catalogus. Deze catalogus importeer je weer op de laptop. Als het goed is ziet LR de foto's nu weer.
Is dit niet het geval dan klopt de drive letter of het directory pad naar de foto's niet meer. Meestal kun je dit weer rechtzetten door alle foto's in de gekopieerde catalogus te importeren. Dan geeft LR aan dat de foto's al bekend zijn en dat LR ze niet importeerd maar dan staat de pad verwijzing weer goed.

succes

DotCat

Esveldt

Bericht door Esveldt » ma jun 23 2008 2:57 pm

Zijn het RAW bestanden?

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”