Ruisverschil D80 versus D300?
-
Stef
Ruisverschil D80 versus D300?
Hoewel ik erg tevreden ben met mijn D80 kan het natuurlijk altijd beter, zeker met de nieuwste Nikon ontwikklingen. Nu heb ik toch mijn twijfelende ook laten vallen op de D300. Het schijnt zo te zijn dat de ruisverhoudingen veel beter zijn. Dus vandaar mijn vraag:
Wie heeft ervaring met de verschillen in prestatie tussen de D80 en de D300 bij het verhogen van de ISO waarde?
Wie heeft ervaring met de verschillen in prestatie tussen de D80 en de D300 bij het verhogen van de ISO waarde?
-
margreet
Hallo Stef
Ik heb geen D80 maar een D70, D200 en sinds kort een D300, ik vind het verschil in ruis, snelheid en helderheid een stuk beter, ben met de D300 erg in mijn nopjes, het verschil tussen de D70 en de D200 was minder groot als het verschil met de D300, maar ik heb hem nog maar net en niet in de winter geprobeerd bij koude temperaturen en slecht licht.
Ik heb geen D80 maar een D70, D200 en sinds kort een D300, ik vind het verschil in ruis, snelheid en helderheid een stuk beter, ben met de D300 erg in mijn nopjes, het verschil tussen de D70 en de D200 was minder groot als het verschil met de D300, maar ik heb hem nog maar net en niet in de winter geprobeerd bij koude temperaturen en slecht licht.
-
Vledder
SorryVledder schreef:Hier een kleine ruis vergelijking D80 vs D300.
http://www.pbase.com/fotostefan even naar onderen scrollen.
-
Stef
-
George Fennes
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
zal wel aan mijn monitor liggen denk ik
Eerlijk gezegd had ik een veel groter verschil verwacht.
Maar zo te zien zijn de verschillen miniem.
Ik denk dat de verschillen onder slechte lichtomstandigheden met grote verschillen in contrast en licht en donker maar aan het licht zouden moeten treden.
Ben wel benieuwd naar zo,n test.
Groetjes George
Ik denk dat de verschillen onder slechte lichtomstandigheden met grote verschillen in contrast en licht en donker maar aan het licht zouden moeten treden.
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
-
Vledder
-
Teun
Re: zal wel aan mijn monitor liggen denk ik
Je ziet inderdaad geen bijna geen verschil zo.George Fennes schreef:Eerlijk gezegd had ik een veel groter verschil verwacht.
Groetjes George
Ik heb gisteren een ISO 1600 foto gemaakt in een kleine kapel met de D80 de resultaten zijn minder dan bij deze test. Ook een heel ander licht. Veel meer schaduwen enzo.
Ik wil ook wel een extremere test zien.
-
Yvette Verwer
-
Stef
-
D50USER
Ben ook wel benieuwd hoe het zit met de ruis-prestatie verschillen.
M'n buren hebben de D40 en vind dat er in de foto's van mijn D50 minder ruis zit dan hun D40 op zezelfde iso waarde.
Wel merk ik een klein beetje dat de D40 op dezelfde iso waarde gevoeliger is. Hoe zit het met het verschil D50/D40 vs. D300 ?
groetjes, Dennis
M'n buren hebben de D40 en vind dat er in de foto's van mijn D50 minder ruis zit dan hun D40 op zezelfde iso waarde.
Wel merk ik een klein beetje dat de D40 op dezelfde iso waarde gevoeliger is. Hoe zit het met het verschil D50/D40 vs. D300 ?
groetjes, Dennis
-
Teun
Ik weet wel dat je dit:
D300 ISO 3200
Met een D80 niet voor elkaar krijgt...
Een D300 heeft toch ook ISO 100? Ofniet, op sommige sites staat dat hij bij ISO 200 begint. En in een burst stand van ISO 60 tot 6400 kan...??
D300 ISO 3200
Met een D80 niet voor elkaar krijgt...
Een D300 heeft toch ook ISO 100? Ofniet, op sommige sites staat dat hij bij ISO 200 begint. En in een burst stand van ISO 60 tot 6400 kan...??