1. Juffer (1/160, f/4,0, ISO400, 105 mm)

2. Statief

Commentaar uiteraard welkom!
Gr,.
Wouter
Heb je een macrolens dat is bijna essentieel. En dan gewoon rustig benaderen. Libebelles schrikken niet van geluit of licht maar wel van onverwachte bewegingen. En verder... gedult is een schone zaak.Verder een prima foto. Ik probeerde gisteren zelf wat libelles te fotograferen maar die @#!@ beesten willen niet stil blijven zitten.
De camera zo houden dat de kop en de staart even ver van de sensor verwijderd zijn. Dit komt heel persies. Alleen op deze manier wordt het gehele dier scherp.@Herman55: hoe bedoel je de libel gelijkzetten met het sensorvlak? Ik neem aan dat de sensor en de libel 'parallel' lopen... Als diafragma heb ik f/4,0 gebruikt. Wat raad jij aan?
Aha, precies zoals ik het dus al vertaalde. Ik ga dat eens proberen! Eerst maar weer eens een reddingsactie zien te houden!Melliw schreef:De camera zo houden dat de kop en de staart even ver van de sensor verwijderd zijn. Dit komt heel persies. Alleen op deze manier wordt het gehele dier scherp.@Herman55: hoe bedoel je de libel gelijkzetten met het sensorvlak? Ik neem aan dat de sensor en de libel 'parallel' lopen... Als diafragma heb ik f/4,0 gebruikt. Wat raad jij aan?
Hoi Wouter,wouterboon schreef:@Herman55: hoe bedoel je de libel gelijkzetten met het sensorvlak? Ik neem aan dat de sensor en de libel 'parallel' lopen... Als diafragma heb ik f/4,0 gebruikt. Wat raad jij aan?