Erg mooie foto's en een geweldig idee, dat met die lamp onder die kunststof plaat. Ga ik ook eens proberen!Jack the Slipper schreef:Heel simpel: kartonnen doos, daar een gloeilamp in. Plaatje melkwit kunststof erop, slakken erop en klikken maar.
De slakken kwam ik eerst tegen en toen ontstond dit idee. De beesten hebben bijna drie kwartier op elkaar kruipend over de plaat gekrioeld. En denk maar niet dat ze zo langzaam gaan dat je alle tijd hebt. Ze bewegen met z'n drieën tegelijk dus zijn ook weer zo uit je DOF verdwenen.
Mocht je dit ook willen doen: let op dat de lamp niet zo heet wordt dat de slakken smelten.
Slakken stapelen
Als ik sommige reacties lees dan krijg ik de indruk dat ze dat wel lekker vindenJack the Slipper schreef:let op dat de lamp niet zo heet wordt dat de slakken smelten.

Een oude vriendin fotografeerde zo ook instrumenten. Gewoon een doos met glasplaat & gloeilamp. Voor de erg glimmende voorwerpen hing ze er een witte doek overheen zodat je er boven een soort lichttent krijgt
Led lampje er onder zetten, dat wordt niet warm.Mocht je dit ook willen doen: let op dat de lamp niet zo heet wordt dat de slakken smelten.
Het geeft wel een 'koud' licht, maar dat kan soms juist wel heel voordelig zijn. Zelf laatst zo gewerkt met een ei van glas dat ons dochtertje in Leerdam gewonnen had.