AF-C werkt niet met VR?
AF-C werkt niet met VR?
Hallo,
Ik meende een tijdje geleden zoiets al gelezen te hebben maar ik kan dat topic niet meer zo gauw vinden.
Sorry dus als ik de vraag dubbel plaats.
Maar goed, ik heb dus sinds afgelopen weekend een 70-300 VR
De VR doet goed zijn werk. Maar als ik de AF-C gebruik dan lijkt de sluitertijd niet te kloppen wat die eigenlijk aangeeft op het schermpje.
Dus als de sluitertijd 1/1000 aangeeft lijkt het in de AF-C stand met de VR funtie aan wel veel trager te gaan. is dit normaal?
Ik dacht dat er meer mensen waren die dit hadden. En is dit niet te veranderen?
Ik hoor het graag.
Groeten.
Ik meende een tijdje geleden zoiets al gelezen te hebben maar ik kan dat topic niet meer zo gauw vinden.
Sorry dus als ik de vraag dubbel plaats.
Maar goed, ik heb dus sinds afgelopen weekend een 70-300 VR
De VR doet goed zijn werk. Maar als ik de AF-C gebruik dan lijkt de sluitertijd niet te kloppen wat die eigenlijk aangeeft op het schermpje.
Dus als de sluitertijd 1/1000 aangeeft lijkt het in de AF-C stand met de VR funtie aan wel veel trager te gaan. is dit normaal?
Ik dacht dat er meer mensen waren die dit hadden. En is dit niet te veranderen?
Ik hoor het graag.
Groeten.
Re: AF-C werkt niet met VR?
Dit is bijzonder, dus als het LCD scherm of de zoeker 1/1000ste aangeeft zou/is het daadwerkelijk een lagere sluitertijd. Check dit eens in je Exif gegevens ofgewoon no opname in je grote LCD scherm de foto MET info opvragen.natuurfotograaf schreef:De VR doet goed zijn werk. Maar als ik de AF-C gebruik dan lijkt de sluitertijd niet te kloppen wat die eigenlijk aangeeft op het schermpje.
Zou je met 1/1000ste de VR gewoon niet uitschakelen ? Kost alleen maar batterijen en enig functioneel nut zie ik er niet van in.
Ben benieuwd wat je exif ons verteld.
Re: AF-C werkt niet met VR?
Ik zal vanavond eens de exif gegevens bekijken. Maar die 1/1000 was gewoon een extreme sluiter om wat uit te proberen. Dan heb ik de VR ook niet aanstaan.Vledder schreef:Dit is bijzonder, dus als het LCD scherm of de zoeker 1/1000ste aangeeft zou/is het daadwerkelijk een lagere sluitertijd. Check dit eens in je Exif gegevens ofgewoon no opname in je grote LCD scherm de foto MET info opvragen.natuurfotograaf schreef:De VR doet goed zijn werk. Maar als ik de AF-C gebruik dan lijkt de sluitertijd niet te kloppen wat die eigenlijk aangeeft op het schermpje.
Zou je met 1/1000ste de VR gewoon niet uitschakelen ? Kost alleen maar batterijen en enig functioneel nut zie ik er niet van in.
Ben benieuwd wat je exif ons verteld.
Maar het is gevoelsmatig. Als je een traag sluiter geluid hoort bij af-c en je hoort een snel geluid bij gewoon de AF-A stand bij een zelfde sluitertijd dan zegt mijn gevoel dat er iets niet klopt.
Maar volgens mij hebben meer mensen hier last van.
Het kan ook een gevoels kwestie zijn. Maar het geluids verschil in sluiter is heel duidelijk.
Hoi ruud,ruud schreef:kan je gewoon aanlaten die vr, en 1/1000 is toch nog niet zo exstreem ?
schiet wel is op 2000 en hoger (vliegbeelden van zwaluwen bv.)
verder vind ik het vreemd,heb er nog nooit van gehoord en zou zeker even je exif checken .
groet , ruud
Ik heb net een tweetal foto's gemaakt. met en zonder VR.
het verschil in snelheid qua geluid is duidelijk hoorbaar. echter in mijn exif gegevens zijn de sluitersnelheden hetzelfde. hoe raar is dat!!!
Ik heb het aan nog iemand anders laten horen en die hoorde ook duidelijk een verschil in snelheid.
Zet de lens maar eens op de D80 in de AF-C stand en zet de sluitertijd op bijvoorbeeld 1/500 en schiet maar eens met en zonder VR. Je zal het verschil wel horen.
In de AF-A en de AF-S stand is er qua snelheidsgeluid geen verschil.
Ik denk zelf dat dit ook komt omdat de continu focus ook al zwaar werk leverd en met de VR er ook nog eens bij is er wellicht een vetraging.
tja het is voor mij ook een raadsel en zeker omdat dit alleen het geval is bij de AF-C.
als de aantal beelden omlaag zouden gaan waarom dan alleen in de AF-C modus?
Bij de rest blijft de snelheid. Met of zonder VR.
Na 2 testfoto's gisteren met en zonder de VR is het verschil in snelheid goed te horen in de AF-C stand.
Echter zegt de Exif gegevens dat sluitersnelheden hetzelfde zijn.
als de aantal beelden omlaag zouden gaan waarom dan alleen in de AF-C modus?
Bij de rest blijft de snelheid. Met of zonder VR.
Na 2 testfoto's gisteren met en zonder de VR is het verschil in snelheid goed te horen in de AF-C stand.
Echter zegt de Exif gegevens dat sluitersnelheden hetzelfde zijn.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik had dat andere draadje toen gestart, en heb precies hetzelfde ook in de af.c stand.
exif gegevens blijven hetzelfde met en zonder vr,alleen je hoort hem duidelijk langzamer openklappen.
heb het ook aan een ander laten horen en die meende geen verschil te horen en weer een ander hoorde het ook.
zal met de responstijd te maken hebben.
met volledig geladen batterijen is het gevoelsmatig minder tevoelen en horen.
ben er nu al aan gewend. dacht ook eerst dat ik gek werd en dat het aan mij lag, maar das dus niet zo.
denk dat alle 70-300 vr het hebben alleen niet iedereen merkt het op.
exif gegevens blijven hetzelfde met en zonder vr,alleen je hoort hem duidelijk langzamer openklappen.
heb het ook aan een ander laten horen en die meende geen verschil te horen en weer een ander hoorde het ook.
zal met de responstijd te maken hebben.
met volledig geladen batterijen is het gevoelsmatig minder tevoelen en horen.
ben er nu al aan gewend. dacht ook eerst dat ik gek werd en dat het aan mij lag, maar das dus niet zo.
denk dat alle 70-300 vr het hebben alleen niet iedereen merkt het op.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.