Sundowner

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jack the Slipper

Sundowner

Bericht door Jack the Slipper » do jun 26 2008 10:21 pm

Afgelopen zondag een mooie zonsondergang gefotografeerd. Zoo vanuit de achterdeur. Dat was inspiratie naar meer. Dus afgelopen dinsdag naar de sluizen in de Rijn bij Driel. Net toen ik weg reed werd het toch nog rood daar hoog bovenin de lucht.

Ik had de moed al opgegeven, zo zie je maar dat geduld ook in de fotografie een schone zaak is.

Jammer is wel dat het niet zo heel hard waaide daar bovenin. Dus de wolkenpartijen veranderen niet zo veel. En omdat ik niet al te veel verschillende standpunten kon pakken vanwege rommel in de achtergrond is het dus wel een beetje van hetzelfde. Desondanks hoop ik dat ze jullie bevallen. Ze smaken mij naar meer in ieder geval.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woudschim

Bericht door Woudschim » do jun 26 2008 11:26 pm

Hey, ik kom daar vaak langs op de weg naar mijn vriendin in Heteren. Ik heb ook ooit eens foto's daar gemaakt maar dan in de nacht. Inderdaad een lastige plek wat standpunten betreft. Je kunt er niet dichtbijkomen en je hebt de overkant die altijd aanwezig is en waar vanalles staat. Het enige wat je een beetje kunt doen is de dijk heen en weer rijden. Maar zo gesilhoueteerd (dat is vanaf nu een woord) kom je daar natuurlijk wel mee weg.

Ik vind het jammer dat de sluizen zo wegvallen tegen de grond, daarom vind ik de eerste foto het beste, hoewel deze natuurlijk de dramatiek van de luchten mist. Niets aan te doen als fotograaf in dit geval. De laaste foto vind ik toruwens ook erg mooi. Misschien iets minder van de onderkant zodat de horizon wat lager in de foto ligt.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » vr jun 27 2008 8:57 am

Hé, dat herken ik volgens mij! Is dat bij Amerongen in de buurt? Vind de kleuren van de lucht prachtig, maar inderdaad jammer dat de sluizen zo in de dijk verdwijnen. Weet dat je daar niks aan kunt doen.
Say what you like
Do what you feel

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » vr jun 27 2008 9:45 am

Prachtige luchten, toch is nummer 1 het beste omdat daar duidelijk te zien is wat het onderqwerp is. Had je niet plat op de grond kunnen gaan liggen om de horizon lager te krijgen? En misschien een beetje vande rechterkant af croppen bij foto 1, maar dat vind ik ok altijd lastig als er zo'n prachtige lucht op staat. Echt super!!

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » vr jun 27 2008 10:26 am

De volgende keer ga ik het weiland in en trotseer ik de koeien en hun vlaaien door op m'n buik te gaan liggen.

Woudschim

Bericht door Woudschim » vr jun 27 2008 11:09 am

Ik ben destijds ook snachts het weiland ingelopen. :P

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » vr jun 27 2008 12:22 pm

off-topic

Jacko, die avondplaat van die brandweerkazerne (althans, ik zie een brandweerwagen staan) op je site vind ik trouwens super!

on-topic

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » vr jun 27 2008 12:38 pm

Thanks! Is de brandweer/ambulance/politie post in Barneveld. Langs de A30.

De volgende keer bij een sundowner let ik meer op silhouetten. Okay?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”