Kopen in America
Kopen in America
Hallo allemaal,
ik wil een Nikon D300 in America kopen ivm de zeer aantrekkelijke prijs. (875 euro voor de Body). Is dit een goed idee en hoe zit het met garantie, BTW, belastingen enz?
ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Rene
ik wil een Nikon D300 in America kopen ivm de zeer aantrekkelijke prijs. (875 euro voor de Body). Is dit een goed idee en hoe zit het met garantie, BTW, belastingen enz?
ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Rene
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Simpel, je mag niet meer dan 175 euro per persoon aan waarde invoeren. Over alles daarboven betaal je invoerrechten (3,5%), BTW (19%) en, in het geval dat er ook nog drank of sigaretten bijzitten, accijns (tot 57,1%).
Als je door de 'groene' uitgang loopt en je wordt daar gecontroleerd, gelden uiteraard hogere 'tarieven' (lees: boete)...
Het is dus goedkoper in de US, zeker met die lage dollarkoers, maar je neemt een gok wanneer je in Nederland terug komt. Nu zullen een hoop mensen zeggen dat dat allemaal wel meevalt, maar ik zie vaak genoeg dat de douane de bagage van een aantal reizigers controleert.
Mvg,
Martijn
Oh ja, en de US garantie is in Europa niet van toepassing... volg de link van Weef hierboven maar...
Als je door de 'groene' uitgang loopt en je wordt daar gecontroleerd, gelden uiteraard hogere 'tarieven' (lees: boete)...
Het is dus goedkoper in de US, zeker met die lage dollarkoers, maar je neemt een gok wanneer je in Nederland terug komt. Nu zullen een hoop mensen zeggen dat dat allemaal wel meevalt, maar ik zie vaak genoeg dat de douane de bagage van een aantal reizigers controleert.
Mvg,
Martijn
Oh ja, en de US garantie is in Europa niet van toepassing... volg de link van Weef hierboven maar...
Buy film, not megapixels...
nog even een toevoeging, de invoerrechten zijn voor elke artikelsoort wisselend.
Gebruik maar eens de zoekfunctie op het forum.
Uit mijn hoofd 6,2% voor objectieven, en 0% voor digitale camera's, maar zeker weten doe ik het niet.
BTW moet je altijd betalen bij invoeren buiten de EU.
Kijk anders eens bij de site van de douane.
Gebruik maar eens de zoekfunctie op het forum.
Uit mijn hoofd 6,2% voor objectieven, en 0% voor digitale camera's, maar zeker weten doe ik het niet.
BTW moet je altijd betalen bij invoeren buiten de EU.
Kijk anders eens bij de site van de douane.
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Ik kocht onlangs een 70-300VR in Nex York voor $405 (304€)
Toen deze aankwam in België mocht ik er netjes 84€ douanekosten bijbetalen. Even opletten dus...
Toen deze aankwam in België mocht ik er netjes 84€ douanekosten bijbetalen. Even opletten dus...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Interessant voor je iets gaat bestellen bij minder bekende leveranciers in de USA.
http://www.resellerratings.com/
http://www.resellerratings.com/