yoyo schreef:SPIKE schreef:
Zoals ik al aan gaf , verzin ik dit niet zelf, ik haal deze info ook maar uit boeken, en tijdschriften.
Maar heb je dan de indruk dat je snapt wat je leest of geloof je dat onder de regenboog een emmer met goud staat...?
Dat van de regenboog is dat niet waar???
Ik heb wel begrepen wat er staat geschreven, ik heb een topic er uitgehaald, en heel knap heb je de rest zelf aangevuld. En dat de niet evenwijdige invallende lichtstralen problemen ‘kunnen‘veroorzaken. En daar is wat voor te zeggen. Of wij dit zien is een tweede.
Ik heb hiermee willen aangeven, dat een DX objectief beter is afgestemd op gebruikte sensor in de D serie.
Ik heb het niet gehad over de kwaliteit van het glaswerk, en ik heb ook niet beweert dat al de andere lenzen niet goed zou zijn.
Ook de voor en de nadelen zijn mijn bekend, voordeel de vergrotings factor 200mmm wordt 300mm. Nadeel is de groothoek, deze worden door factor 1,5 minder groothoekig.
YOYO schreef:
Van de 9 DX lenzen die NIKON nu heeft beginnen er 8 op of onder de 18mm. Enig idee waarom?
Als je goed leest, zie je dat ik een lens aanhaalt met een vast brandpunt, en wel de 50mm
Ik begrijp om de kosten te drukken of de gewoonlijke traagheid van Nikon, heeft Nikon o.a. dit 50mm lensje niet willen aanpassen. Maar wat heb ik duidelijk proberen te maken, dat dit lensje er erg gedateerd uit ziet. Andere merken hebben een nieuw jasje om zo lensje gegooid…wereld schokkend nee dat niet.