Hoi,
Doe maar weer eens een poging iets met lagen te doen in PS2. Met het boek van Elzenga erbij lukt me dat ook nog niet echt.
Ik heb een foto van een donkere lucht en dito voorgrond. De voorgrond wil ik oplichten er de lucht zo houden. In PS2 maak ik een kopie van de achtergrond, laag 1. Laag 1 maak ik met curven lichter. In laag 1 masker ik vervolgens de lucht (door laag 1 te selecteren en op het masker icoontje te klikken en de lucht wit te kwasten).
In het lagenvenstertje staan nu van beneden naar boven 3 lagen:
1. background met een slotje erachter (de oorspronkelijke foto)
2 (Background copy). gemaskerd foto (lucht wit gemaakt) en een wit kadertje met daartussen het schakeltje
3. van links naar rechts layerthumbnail, schakeltje, wit kader, curves1
Ik ging er van uit dat ik nu op de 1 of andere manier het geheel moet samenvoegen maar wat ik ook merge, ik hou alleen laag 2 over. Wat doe ik allemaal fout? Bedankt.
Willem
lagen samenvoegen
Ik snap niet helemaal hoe jij aan die 3 lagen komt.
Wat ik volgens jouw verhaal heb gedaan is;
achtergrond gekopieerd (heb nu 2 lagen)
Op het layerpanner op het vierkantje met rondje gedrukt (maskeer plaatje komt rechts van laag 1)
Met levels de foto donkerder gemaakt.
Vervolgens zwart als voorgrondkleur gezet en de lucht in gaan kleuren met zwart (gumt het donker gemaakte weer uit.
en als laatste merge down gedaan (Met als gevolg dat ik weer 1 laag heb).
Op het layerpanner op het vierkantje met rondje gedrukt (maskeer plaatje komt rechts van laag 1)
Vervolgens zwart als voorgrondkleur gezet en de lucht in gaan kleuren met zwart (gumt het donker gemaakte weer uit.
en als laatste merge down gedaan (Met als gevolg dat ik weer 1 laag heb).
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat ziet er bij mij ook zo uit.Ko schreef:Ik snap niet helemaal hoe jij aan die 3 lagen komt.
Dat is bij mij een aanpssingslaag, de 3e laag dus. Waarom heb jij dat niet?Op het layerpanner op het vierkantje met rondje gedrukt (maskeer plaatje komt rechts van laag 1)
Als ik dat doe hou ik dus de verkeerde laag over, nl. alleen de ingekleurde laag.en als laatste merge down gedaan (Met als gevolg dat ik weer 1 laag heb).
Willem