D700 versus D3
In Rotterdam of Amsterdam, Groningen trekt me (weet niet waarom hoor) niet.
Zodoende dat ik dus nu bij een (extra) camera aanschaf oriënteer op die twee modellen. Uitestekende camera's voor mijn reis EN straks op de academie.
@ Rogier en Léon: Geeft niets, ben niet boos, hoogstens ernstig teluergesteld
Zodoende dat ik dus nu bij een (extra) camera aanschaf oriënteer op die twee modellen. Uitestekende camera's voor mijn reis EN straks op de academie.
@ Rogier en Léon: Geeft niets, ben niet boos, hoogstens ernstig teluergesteld

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Tja, misschien schatten we dingen wel anders in met de beperkte informatie die we eerst hadden. Dat is het nadeel met een algemeen fotoforum. Je komt er mensen tegen tussen 18 en 80. Amateur, beroeps, student. Vermogend, niet vermogend. Alles er tussenin. Bij een bijeenkomst in het echt is er makkelijker veel meer informatie uitgewisseld. Zie je elkaars handgebaren, gezichtsuitdrukkingen etc., wat al de helf is van de communicatie. Dat mis je hier allemaal.
Maar waarom en waarin ben je teleurgesteld?
Maar waarom en waarin ben je teleurgesteld?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Daar heb je gelijk in Léon.
Nou, het ging véél meer om de techniek dan om het fotograferen zelf. En het was al snel dat je te experimenteel bezig zou zijn.. Nou daar hou ik niet zo van in een creatief beroep! Dan moet je daar voor open staan. En als de opdrachten onduidelijk zijn en iedereen denkt er anders over, maar kan achteraf zijn keuze voor de gemaakte foto's goed onderbouwen moet het niet alsnog fout zijn. Dan was het ook zo dat er weinig en slechte uitleg was en ik bijna alles wat ik leerde al wist of bijna beheerste eer ik op die school kwam.
Was ook maar 1 keer in de 2 weken les en weinig tot geen ruimte om buiten lestijden gebruik te maken van de studio of om een leraar aan zijn of haar mouw te trekken voor info o.i.d.
Nu weer even een beetje on-topic voor hij weer gesloten wordt
Wat gaat in jullie ogen slimmer zijn?!
Het meenemen van:
D200 incl. grip + 17-55 2.8 +
D700 + 14-21 2.8 +
70-200 2.8 VR
OF
D3 met daarop de 70-200 2.8 VR
Nou, het ging véél meer om de techniek dan om het fotograferen zelf. En het was al snel dat je te experimenteel bezig zou zijn.. Nou daar hou ik niet zo van in een creatief beroep! Dan moet je daar voor open staan. En als de opdrachten onduidelijk zijn en iedereen denkt er anders over, maar kan achteraf zijn keuze voor de gemaakte foto's goed onderbouwen moet het niet alsnog fout zijn. Dan was het ook zo dat er weinig en slechte uitleg was en ik bijna alles wat ik leerde al wist of bijna beheerste eer ik op die school kwam.
Was ook maar 1 keer in de 2 weken les en weinig tot geen ruimte om buiten lestijden gebruik te maken van de studio of om een leraar aan zijn of haar mouw te trekken voor info o.i.d.
Nu weer even een beetje on-topic voor hij weer gesloten wordt

Wat gaat in jullie ogen slimmer zijn?!
Het meenemen van:
D700 + 14-21 2.8 +
70-200 2.8 VR
OF
D3 met daarop de 70-200 2.8 VR
Waarom zou je in hemelsnaam je goede spul thuislaten en gedateerd spul meenemen tijdens min of meer " once in a lifetime opportunities".Léon Obers schreef:Als ikzelf op reis ben neem ik slechts mijn oudere of goedkopere 2e hands lenzen mee, niet mijn beste "collectors" schaarse lenzen. Eerder ook mijn oude analoge camera inplaats van indertijd mijn minimaal dubbel zo duur kostende Nikon D1x tegenover de D3 nu. Juist de risico's van verlies, diefstal, andere calamiteiten etc. moet je niet onderschatten.