Prijs D300 na introduktie D700
Prijs D300 na introduktie D700
Ik ben benieuwd of iemand een zinnig woord kan zeggen (voor zover de toekomst te voorspellen valt) over de prijs van de D300 na de introduktie van de D700. Er zal wel iets te zeggen zijn op grond van eerdere introdukties. Op wat voor termijn deden zich in het verleden dan dalingen voor en hoe groot waren die dalingen?
- vulture
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat denk ik niet! Alhoewel veel mensen zeggen dat ze D700 links laten liggen zal het na de introductie stormlopen. Daardoor zullen andere modellen in prijs dalen fors. Dat is ook wat Nikon wil. Veel instappers zullen dar door voor Nikon Kiezen. Is ook al gebeurd met de D40. Het is een goede marketing zet van Nikon!Pieter schreef:Ik denk dat het prijsniveau van de D300 nu dusdanig is dat het niet veel meer zal zakken. De D700 is een totaal andere klasse camera en is ook zodanig geprijsd. De introductie van een D700 zal weinig invloed hebben op mate waarin er prijsdaling plaats vind op de D300.

De prijs van de D300 zal nog iets zakken de komende maanden (hooguit € 200).
De prijs van de D700 zal wel een flink stuk zakken na de introductie (kijk maar naar de prijs ontwikkeling van de D300 en D3). De eerste klanten van deze bodies moeten zich toch wel een beetje bekocht voelen.
Het prijsverschil tussen de introductieprijs van de D700 en de D3 vind ik veel te klein (helemaal als je onder de D700 nog een grip van € 200 wil schroeven). De prijs moet dus wel naar beneden anders is het toch raadzaam om even door te sparen en dan voor de D3 te gaan.
De prijs van de D700 zal wel een flink stuk zakken na de introductie (kijk maar naar de prijs ontwikkeling van de D300 en D3). De eerste klanten van deze bodies moeten zich toch wel een beetje bekocht voelen.
Het prijsverschil tussen de introductieprijs van de D700 en de D3 vind ik veel te klein (helemaal als je onder de D700 nog een grip van € 200 wil schroeven). De prijs moet dus wel naar beneden anders is het toch raadzaam om even door te sparen en dan voor de D3 te gaan.