Ik heb nu een aantal maanden een D80 (daarvoor D50), ik vind dat ik er niet zoveel mee op vooruit gegaan ben.
Zeker qua ruis ben ik er op achteruit gegaan. Nu fotografeer ik gemiddeld 10% van m'n foto's op hogere ISO waarden dus da's een beetje een tegenvaller.
Ook vind ik de scherpte van de D80 niet altijd je van het, zelf niet met een 50mm 1.8 erop. De ISO 100 functie van de D80 is echter wel een vooruitgang en de preciezere instellingen tov de D50.
Met andere woorden ik twijfel aan m'n D80, en kijk met een schuin oog naar een D300 (nog niet heel erg serieus maar kijk er wel naar
Ik twijfel ook, omdat ik denk na een jaar (of zelfs minder) uitgekeken te zijn op de D80.
Hoe zit het met instelmogelijkheden op een D300, ik gebruikte op de D50 in het begin vaak de auto stand daarna meer de A en S stand en soms de M stand. ISO stelde ik altijd handmatig in.
Op de D80 precies hetzelfde eigenlijk, de scenes (portret, landschap, etc.) op het draaiwieltje gebruik ik nooit eigenlijk.
Mijn vragen; heeft een D300 een auto stand (of iets wat er op lijkt)? Een A of S stand?
Dus alleen diafragma of sluitertijd instellen en dat de andere functies van de camera zich hierop aanpassen.
Als alles manueel zou zijn zo deze camera namelijk niks voor mij zijn.
Alvast bedankt.
Groetjes Teun