Joost Wouters schreef:Even een vraag en ik hoop/denk dat ik hier veel tips en adviezen over kan krijgen
Ik bewerk al mijn foto's in Adobe Photoshop & Lightroom. Nu wil ik een eigen site gaan maken. In Lightroom zit de functie om foto's direct online te plaatsen. Werkt dit met (de meeste) sites of is dit bij wijze van spreke onbruikbaar. Ik werk op een iMac, weet niet of dat scheel naar servers toe?
Zoals jullie nu misschien al merken heb ik echt weinig verstand van online plaatsen en sites maken. Nu wil ik me hier wel in gaan verdiepen! Waar kan ik (zelf) makkelijk een site 'bouwen' mét een eigen domein naam? Ook moet dit geintje niet gigantisch duur worden, want het is voor d'r bij
Alvast bedankt voor reacties en tips!
Ik ben al eens aan het snuffelen geweest. Wil je ECHT mooie presentaties, zoek dan naar SmugMug, ZenFolio, de TTG plugin voor LR. Echt mooie resultaten allemaal, maar allen met een pittig prijskaartje (eigen website, dataverkeer en dat loopt met foto's nogal snel op!). Voor een professional een "must", maar voor mij als hobbyist te duur.
Ik heb eeb Flickr "pro" acount aangeschaft (www. flickr.com een Yahoo-product) voor €25 per jaar. Ongelimiteerde webspace en ongelimiteerd dataverkeer. Nadeel: je kunt je presentatie alleen naar flickr maatstaven indelen en die zijn nogal beperkt en erg eenvoudig.
Ergo:
Gelikte presentaties om geld mee te verdienen: kies voor 1 van de eerste 3 genoemde.
Plubiceren tbv vrienden familie ed: kies Flickr.
Willem.