Er zijn mannen bij zoals Sammy Miller en John Surtees die 75 jaar oud zijn, maar daar zie je niks van als ze op de motor zitten. Sjezus wat gaan die gasten hard zeg.
Een paar foto's
1 De zijspannen waren er ook. Vind ik persoonlijk de minst spectaculaire klasse want ze lijken te veel op auto's

2 De komplete (Oost) Duitse MZ renstal was aanwezig met hun voormalige topcoureurs. Deze MZ's waren in de jaren '60 supersnel en de latere Suzuki's waren afgeleid/nagebouwd van de MZ racers. Coureur/Ingenieur Ernst Degner had de tekeningen onder zijn raceoverall verstopt en tijdens een motorrace was hij ergens achter op het circuit gestopt, had zijn MZ tegen een strobaal geparkeerd en is in een helikopter van de Suzuki renstal gesprongen en is zo uit de DDR gevlucht naar Japan. Het jaar daarop waren de Suzuki's ineens razendsnel.

3 Sammy Miller had oa zijn AJS Porcupine meegenomen.

4 De Moto Guzzi V8 uit begin jaren '50. Deze 8 cilinder waren ze op een gegeven moment aan het warmdraaien toen ik er ook bij stond. Wat een gegil komt er uit de megafoon uitlaten. Je stopt automatisch je vingers tot het laatste kootje in je oor.

5 Ik ben niet zo'n portretfotograaf maar deze twee foto's van Sammy Miller vind ik zelf wel redelijk geslaagd

6 Nog maar 75 jaar jong en verschrikkelijk hard motorrijden op een circuit. Daar teken ik voor.

7 Hier wordt de MV Agusta van Joh Surtees even warmgedraaid. Een enorme herrie maakt dat want de motoren mochten rijden zoals vroeger en dat betekent: geen geluidsdempers op de uitlaten. Op de achtergrond zie je een Norton prototype uit 1954. Dit is het enige exemplaar. De machine is nooit ingezet in races en is een aantal jaar geleden opnieuw opgebouwd uit de originele onderdelen door de constructeur die destijds de machine ontworpen heeft. De eigenaar is John Surtees.

8 Twee Moto Guzzi's begin jaren '50

9 De man met nr 1 is Giacomo Agostini.

10 De Witte Reus uit Abbekerk (NH) oftewel Wil Hartog op zijn Riemersma Suzuki. De Firma Riemersma was destijds de sponsor van Wil Hartog. De Zündapp importeur was gevestigd in Oirschot, een paar meter verwijderd van de school waar ik destijds op zat. Vaak genoeg tussen de middag even naar Riemersma toe gelopen en daar ook wel eens deze Suzuki gezien en gehoord.

11 In de pits was het meest te zien. Helaas vonden dat de meeste bezoekers.

12 Er waren niet veel 50 cc motortjes (brommers eigenlijk) te zien, maar de Kreidler van Jan de Vries was er gelukkig wel. Twee keer werd ie wereldkampioen met deze Kreidler. Dat was in 1971 en in 1973. In 1974 was het een andere Nederlander die met de hoogste eer ging strijken nl Henk van Kessel.
Jan de Vries reed gisteren met deze 50 cc Kreidler verschillende 125 cc machines helemaal zoek.

13 Creatief met foto's zal ik maar zeggen

14 Er was ook een onderdelen/oldtimer beursje bij en daar stond ook een Mobyletje te koop. Ik zou hem alleen voor het achterlicht bijna gekocht hebben.

15 Gelukkig waren we met de auto van mijn vrouw. Je kunt dan beter met het verkeer mee komen dan met mijn Fiat busje

Zo dit waren ze. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag, maar we waren allebei kompleet afgepeigerd.
We waren om 05.00 uur opgestaan en om 06.15 uur vertrokken richting Francorchamps. Daar veel rondgelopen (en het is er bepaald niet vlak) met ieder een rugzak op de rug.
Overigens is die Ferrari niet van mijn vrouw, maar we waren wel met haar Opel Agila gegaan, omdat je dan beter met het verkeer op de snelweg mee kunt komen.