tip voor D300 bezitters betreffende battergrip

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gijsbert27 » vr jun 20 2008 1:28 pm

Rebyte schreef:Ach, de originele grip van Nikon is naar mijn mening gewoon de beste/mooiste... Ik heb 'em gekocht voor 229,- wat relatief 'veel' is voor een brok plastic, maar hij zit dan ook als een huis! (dat is bij de D80 wel anders)

Mvg,
Martijn

hoi allemaal,ben dit draadje zo eens aan het lezen ,viel mij jouw schrijven op ,heb sinds wo,dag de grip op m,n d80 en kan niet anders zeggen als hij bevalt mij uitstekend ,en hij zit als een huis :wink: groetjes gijs

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » vr jun 20 2008 4:17 pm

gijsbert27 schreef:
Rebyte schreef:Ach, de originele grip van Nikon is naar mijn mening gewoon de beste/mooiste... Ik heb 'em gekocht voor 229,- wat relatief 'veel' is voor een brok plastic, maar hij zit dan ook als een huis! (dat is bij de D80 wel anders)

Mvg,
Martijn

hoi allemaal,ben dit draadje zo eens aan het lezen ,viel mij jouw schrijven op ,heb sinds wo,dag de grip op m,n d80 en kan niet anders zeggen als hij bevalt mij uitstekend ,en hij zit als een huis :wink: groetjes gijs
Hoi Gijs,

Wanneer ik met mijn D80 (voorzien van grip) op een statief met macro bezig was, merkte ik dat door het gewicht van de 105VR 'speling' ontstond tussen de body en de grip. Sinds die tijd haalde ik de grip er in dergelijke situaties af.

Bij de D300 is dat niet meer nodig. Wellicht heb ik gewoon pech gehad, en is dit bij de D80 (gelukkig voor anderen) niet standaard het geval.

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » do jul 03 2008 11:24 am

Gister de Phottix D300 Grip binnen gekregen. Las al een tijdje dit topic en zal mijn ervaring delen voor de liefhebbers.

Pro's
- Prijs natuurlijk, inclusief verzenden heb ik net iets meer dan 100€ ervoor betaald.
- Hij ligt lekker in de hand, bedieningselementen zijn makkelijk te bereiken.
- Bedieningselementen kunnen "gelocked" worden.
- Wordt inclusief accu geleverd.
- Wordt inclusief auto lader geleverd (geniaal!!).
- Ziet niet verkeerd uit, al is dat natuurlijk smaak kwestie.

Con's
- Plastic feel (maakt mij verder niks uit maar er zijn mensen.....)
- Hele kleine speling dus op statief minder bruikbaar. (Al gebruik ik op statief NOOIT een battery pack).

Conclusie: Zeer goed alternatief t.o.v. de originele battery grip. Als je niet de instelling hebt dat "alleen origineel is oké" dan neem gerust deze grip in overweging.

Overigens: Ik heb hem in Hong Kong besteld, nette verzorging van bestelling tot en met levering door de winkel.

harry bul

Bericht door harry bul » do jul 03 2008 1:11 pm

jonge jonge wat kunnen sommige mensen toch vreselijk zeuren is bij de beesten af.
Wanneer ik met mijn D80 (voorzien van grip) op een statief met macro bezig was, merkte ik dat door het gewicht van de 105VR 'speling' ontstond tussen de body en de grip. Sinds die tijd haalde ik de grip er in dergelijke situaties af.

Idd om van te kotsen dat uiterlijk het lijkt wel een LADA haha
ook zo'n domme opmerking.

Harry

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » do jul 03 2008 1:50 pm

Erg subtiel ben je niet... :cry:

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door terpie » do jul 03 2008 11:06 pm

rbojanssen schreef:Gister de Phottix D300 Grip binnen gekregen. ...........
Ziet er interessant uit. Ik wil een grip hebben voornamelijk voor de extra accu voor het geval dat ik op reis een paar dagen niet kan opladen.
Kun je misschien foto's plaatsen dat ie op de body zit?
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

ducaudi

Bericht door ducaudi » ma jul 07 2008 1:30 pm

Ik ga ook voor de phottix gaan. Zowel de nikon als deze zijn plastiek bakjes die onder je camera hangen.

De looks zijn van de phottix zeer mooi in vergelijking met de terminatorgrip die eerst werd gepost.

En bij mij zijn het de lenzen die op statief staan, nooit de camera.

Ik heb wel al 3 batterijen maar nog 1tje extra kan geen kwaat. Bovendien is de lader in de wagen subliem.

Ik wil ook wel eens foto's van de lader op de body?

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » ma jul 07 2008 1:41 pm

Ga ik vanavond voor zorgen :)

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » ma jul 07 2008 2:33 pm

Had een minuutje over :)

http://www.rbojanssen.nl/?cat=9

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » ma jul 07 2008 3:25 pm

Er gaat toch niets boven de metalen Nikon grip.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » ma jul 07 2008 3:28 pm

Warner schreef:Er gaat toch niets boven de metalen Nikon grip.
Zou leuk zijn als je enige argumenten erbij zet....hebben anderen misschien wat aan. Want als je doelt op dure prijs ben ik het met je eens, als je doelt op prijs kwaliteit verhouding dan is het een ander verhaal (heb ze beide gehad)

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » ma jul 07 2008 3:31 pm

Ik hoef toch hoop ik niet de verschillende eigenschappen van metaal en kunststof uit te leggen?
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » ma jul 07 2008 3:41 pm

Warner schreef:Ik hoef toch hoop ik niet de verschillende eigenschappen van metaal en kunststof uit te leggen?
Wel als je stelt dat metaal per definitie beter is dan kunststof..... Ik vond de metalen versie bij warmer weer (gezien ik al snel wat zweterige handen heb) het zeer zwaar nadeel hebben dat het niet lekker vast pakt.

Dat bedoel ik met beargumenteren......dan kunnen andere mensen beter een keuze maken.

Yogi

Bericht door Yogi » ma jul 07 2008 5:13 pm

Ik wil die phottix ook wel graag hebben. Wat ik mis in de beschrijving van phottix (en in dit draadje) is de framerate. Gaat met deze grip en 8AA's ook de framerate naar 8fps? Niet dat ik dat nu zo vaak gebruik maar t'is toch leuk om te weten.

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » ma jul 07 2008 5:37 pm

Yogi schreef:Ik wil die phottix ook wel graag hebben. Wat ik mis in de beschrijving van phottix (en in dit draadje) is de framerate. Gaat met deze grip en 8AA's ook de framerate naar 8fps? Niet dat ik dat nu zo vaak gebruik maar t'is toch leuk om te weten.
Jup dat gaat het, getest en al :)

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”