Probleeem met het kopieren van foto's met D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
JP

Probleeem met het kopieren van foto's met D40

Bericht door JP » di jul 08 2008 5:14 pm

Beste lezers,

Indien ik foto's vanuit de camera - via verkenner -kopieer naar bijvoorrbeeld een Word-document, verschijnt er een lege rechthoek met daarin linksboven een klein rechthoekje met een rood kruis er in. De foto wordt niet weergegeven. Firmware 1.0.

Wie weet daar een oplossing voor ?

Bijvoorbaat dank.

Janphilip van de Polder

MennoA

Bericht door MennoA » di jul 08 2008 5:16 pm

Je moet foto's in word invoegen (vanuit bestand) en niet kopieren.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jul 08 2008 5:17 pm

Jan, ten eerste even voorstellen is wel zo netjes in het daarvoor bestemde onderdeel.

Ten tweede waarom wil je in hemelsnaam van je D40 naar een Word document kopieren???? Kopieer eerst je foto's naar een mapje op je PC en dan kan je in word een afbeelding invoegen via: Invoegen --> Afbeelding --> uit bestand
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » di jul 08 2008 5:20 pm

Ik zou ook wel eens willen weten waarom je een foto direct vanuit je D40 in een word document wil zetten, zo'n foto is daar toch veel te groot voor?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jul 08 2008 5:26 pm

Bovendien wat wil je er dan mee in Word ???? Als je hem wilt afdrukken kan je dit ook gewoon direct vanuit de verkenner.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

JP

Re: Probleeem met het kopieren van foto's met D40

Bericht door JP » di jul 08 2008 5:46 pm

JP schreef:Beste lezers,

Indien ik foto's vanuit de camera - via verkenner -kopieer naar bijvoorrbeeld een Word-document, verschijnt er een lege rechthoek met daarin linksboven een klein rechthoekje met een rood kruis er in. De foto wordt niet weergegeven. Firmware 1.0.

Wie weet daar een oplossing voor ?

Bijvoorbaat dank.

Janphilip van de Polder
Goed, ik zal mij dan eerst voorstellen, ik heet Janphilip van de Polder en heb een D40 en een probleem zoals hierboven beschreven.

Welnu, de reden o.a. is een collage van gemaakte foto's te realiseren in een worddocument. Het probleem blijft aanwezig, zelfs met het gebruik van invoegen, het aanmaken van een mapje waar de foto's inzitten, etc. etc. De Nikonservice zei mij de foto eerst op het bureaublad te zetten en daarna te plaatsen in een worddocument. Zeer onbevredigend en zonder enkel resultaat.

Dat de foto's in een worddocument groot zijn, is te verhelpen met gewoonweg te minimaliseren (handmatig).

Beste mensen, dank voor jullie medewerking maar het probleem is er nog steeds.

Beste groeten,

Janphilip van de Polder

Het gaat om JPG-bestanden.
Laatst gewijzigd door JP op di jul 08 2008 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di jul 08 2008 5:50 pm

Probeer je een NEF in Word te hijsen of is het een JPG.

JP

Bericht door JP » di jul 08 2008 6:05 pm

Het gaat op JPG-bestanden.

JP

Bericht door JP » di jul 08 2008 6:08 pm

MennoA,

Ook in Zoetermeer wonende, ook een D40, ook een 18-55 en ook een 55-200 VR. Maar het probleem van het rode kruisje in een lege rechthoek i.p.v. de foto zeker niet !

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di jul 08 2008 6:09 pm

Lukt dat niet met het slepen van de foto van je bureaublad naar het (verkleind) openstaande Worddokument? (linker muisknop)

JP

Bericht door JP » di jul 08 2008 6:13 pm

Dank Marten,

Nee, ook het slepen is niet de oplossing. Ik gebruik een SD-kaart. Met andere digitale camera's' heb ik het probleem niet. Ook op verschillende pc blijft het probleem bestaan. Dus daat ligt het ook niet aan.

JP

MennoA

Bericht door MennoA » di jul 08 2008 6:46 pm

JP schreef:MennoA,

Ook in Zoetermeer wonende, ook een D40, ook een 18-55 en ook een 55-200 VR. Maar het probleem van het rode kruisje in een lege rechthoek i.p.v. de foto zeker niet !
Nee het probleem komt bij mij niet voor
Zelfs NEF bestanden kan ik zo toevoegen

Misschien is dit een oplossing?
U hebt wellicht de weergaveoptie Tijdelijke aanduidingen voor figuren geactiveerd. Wanneer een document figuren bevat, verhoogt u met deze optie de snelheid waarmee u door het document kunt bladeren doordat er slechts omtrekken in plaats van de figuren zelf worden weergegeven. Als u de figuren zelf wilt weergeven, klikt u op Opties in het menu Extra, klikt u op het tabblad Weergave en schakelt u het selectievakje Tijdelijke aanduidingen voor figuren uit.
Of dit misschien?

http://clickxmagazine.zdnet.be/brieven.cfm?id=65488

JP

Bericht door JP » di jul 08 2008 7:05 pm

Misschien nog een wetenswaardigheid.
Wanneer ik de afbeelding open met bv. Infranview en dan kopieer naar een Worddocument, verschijnt de afbeelding wel, dus zonder rood X in rechthoek. Maar dat is een omweg.

Groet,

JP

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di jul 08 2008 7:08 pm

1) Typ je je brieven ook in CaptureNX?

2) écht importeren werkt dus niet? Dat zou moeten lukken. Met slepen en kopieeren zijn er wel eens problemen, als je gewoon insert > image (ofzoiets) doet, werkt het wel. Probeer dat eens?

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » di jul 08 2008 7:12 pm

Heeft het eerder wel gewerkt of is er tussentijds iets veranderd waardoor het niet meer werkt?

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”