Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
1

2

3

4

5

6

7

WOW Veganpix, wat een gave serie!!!Veganpix schreef:Vrijdagavond was ik in Deventer om het straattheaterspektakel vast te leggen. Voor het eerst foto's gemaakt met mijn nieuwe 70-200 VR 2.8. Ik zal er hier een aantal laten zien. Al deze foto's zijn gemaakt met ISO 4000 en f2.8 en zonder flits. Meer foto's op mijn site.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
1
2
3
4
5
6
7
Is goed hoor! Ik zal de foto's bewaren.19doerak59 schreef:als ik volgend jaar het programmablad weer mag maken doe ik misschien wel een beroep op je platen
Ik werkte op A (diafragmavoorkeuze) en de sluitertijden waren resp. 1/640, 1/320/, 1/250, 1/100, 1/100, 1/1000 en 1/200. Doorgaans snel genoeg om beweging te voorkomen. Daarbij heb ik onderbelicht, variërend van 1/3 tot 1 hele stop, om té licht te voorkomen, dat maakt de sluitertijd ook weer korter. Tenslotte bij alles de belichting ingesteld op centrummeting. Zonder D3 met goede ISO-eigenschappen en zonder lichtsterk objectief was dit ook niet zo mooi geworden.eteuben schreef:Maar hoe kan dit zonder flits toch zo duidelijk blijven? Neem aan dat de sluitertijd iets langer is, waardoor bij dit soort bewegeningen de foto toch gauw onduidelijk worden.