Photoshop extended voor noob?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
joepert
Forumlid
Forumlid

Photoshop extended voor noob?

Bericht door joepert » di jul 08 2008 10:47 pm

Ik heb hier nog een versie van Paint Shop Pro 7 op de PC staan, maar heb niet het idee dat dat nog "up to standard" is. Als medewerker van een onderwijsinstelling kan ik via surfspot voor (ik durf het bijna niet te zeggen) 35 euro Adobe CS3 Design Premium kopen, waarin Photoshop Extended is opgenomen, maar dit programma is voor mij (noob) waarschijnlijk véél te uitgebreid en ik weet ook niet of mijn huis-tuin-en-keuken PC het trekt. Voor een vergelijkbaar bedrag kan ik ook de nieuwste PSP kopen. Gevoelsmatig zou ik eerder kiezen voor Lightroom of CNX2, maar (oh luxeprobleem) dat zou mij meer kosten dan de Rolls Royce onder de bewerkingsprogramma's.
Is er voor mensen zoals ik te werken met Photoshop Extended of niet?

Marco

Bericht door Marco » di jul 08 2008 10:53 pm

Met het boek van Scott Kelby erbij, moet het in je grote vakantie kunnen lukken. Jullie hebben toch extreem lang vrij in de zomer ? :mrgreen:

jpauwels

Bericht door jpauwels » wo jul 09 2008 7:57 am

Ik zeg, altijd doen!
De basis is van CS3 heel goed te leren, al dat extra's komt vanzelf, voor het geld dat je uitspaart kun je ook een cursus doen ;)

Ik heb eventueel wel een E-book van CS3 als je interesse hebt moet je maar even een PB-tje sturen

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo jul 09 2008 12:44 pm

OK. ik heb het besteld! Thanks voor de adviezen.
Groeten,
Joep

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”