2e poging macro

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » do jul 10 2008 9:58 am

Mooie foto! Erg scherp!

Het enige is inderdaad het wit wat een beetje uitgebeten is..

Marianne1974

Bericht door Marianne1974 » do jul 10 2008 10:43 am

Dank voor de reacties. Heb inmiddels opgezocht hoe ik een belichtingscorrectie moet uitvoeren om uitgebeten witte delen te voorkomen. Wordt vervolgd!

Groetjes Marianne

quqidrol

Bericht door quqidrol » do jul 10 2008 12:42 pm

Marianne1974 schreef:Ja, heb wel bewust gekozen om de ISO op 400 te zetten. Het grootste gedeelte van de ochtend was het bewolkt. Ik had het idee dat met een diafragma van 11 het al snel een langere sluitertijd zou worden. Vandaar die 400. Geen idee of dat een strak plan was hoor, ik ben nog ontzettend aan het leren :oops:

Groetjes Marianne
Nou ik doe het je niet na hoor maar ik wil tzt ook nog een macro lens aanschaffen dus was ik een beetje nieuwschierig mbt de instellingen van de camera.

Welke lens is er gebruikt?

Groetjes Ruud.

graaf35

Bericht door graaf35 » do jul 10 2008 12:51 pm

unga schreef:goeie scherpte en mooie kleuren...trouwens de bij is een hommel :wink:
Ik dacht al..... :?
Die foto is mislukt.... de bij is helemaal uit zijn verband gerukt :shock:
:wink: :wink:

Maar nu ik weet dat het een hommel is..... Een mooie plaat 8)

Marianne1974

Bericht door Marianne1974 » do jul 10 2008 1:49 pm

Nogmaals dank voor de complimenten en adviezen. Ok, het is dus een hommel. Ik dacht dat hommels groter waren dan bijen, deze was niet zo groot, hooguit zo'n 12 mm? Weer wat geleerd :D

@ Ruud: ik heb de Tamron 90mm f.2.8 gebruikt. Hoop dat ik je inspireer tot meer 8)

Groetjes Marianne

Veganpix

Bericht door Veganpix » do jul 10 2008 2:07 pm

Marianne1974 schreef:Ok, het is dus een hommel. Ik dacht dat hommels groter waren dan bijen, deze was niet zo groot, hooguit zo'n 12 mm? Weer wat geleerd :D
Volgens Wikipedia leven in Nederland zo'n 29 soorten hommels, daar zullen dan qua omvang/lengte wel de nodige verschillen in zitten.

quqidrol

Bericht door quqidrol » vr jul 11 2008 11:57 am

Marianne1974 schreef:Nogmaals dank voor de complimenten en adviezen. Ok, het is dus een hommel. Ik dacht dat hommels groter waren dan bijen, deze was niet zo groot, hooguit zo'n 12 mm? Weer wat geleerd :D

@ Ruud: ik heb de Tamron 90mm f.2.8 gebruikt. Hoop dat ik je inspireer tot meer 8)

Groetjes Marianne
Hoi Marianne,

Laat nog meer zien zou ik zeggen :lol: Ik ben me nu een beetje aan het orienteren maar ik vind de lens mooi van kleur en goed scherp dus dit sla ik even in me op.

Bedankt Ruud.

bbkoster

Bericht door bbkoster » za jul 12 2008 3:08 pm

Hoi Marianne,

Leuk geprobeerd maar ik vind het een drukke foto. Probeer de Hommel (prachtige insecten trouwens) meer te isoleren van de planten. Zorg dat deze voornamelijk op de achtergrond komen. Bekijk de foto via onderstaande url maar eens, dan snap je wat ik bedoel. Helaas is de foto niet echt scherp maar dat komt o.a. doordat die genomen is met een Medion cameraatje...

http://bbkoster.familyware.nl/docs/Phot ... 4b0df36fa3

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » za jul 12 2008 3:21 pm

Mooie plaat hoor, zeker omdat zo'n beest nooit stil zit. Jammer inderdaad van die uitgebeten stukken, maar dat mag de pret niet drukken. Schiet je in RAW dan kun je proberen nog iets aan die uitgebeten stukken te doen zeker als je de plaat iets onderbelicht.... Leuk om te proberen en daar doen we het tenslotte voor. Ik zit nu op mijn Manfrotto 454 te wachten aan dan ga ik ook aan de slag!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

cvdl
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door cvdl » za jul 12 2008 4:27 pm

Knap hoor, de camera op statief en dan de hommel lokken, je moet wel veel verstand van "de bloemetjes en de bijtjes" hebben, nu nog even hem/haar (kan het niet zien omdat de fiets waarschijnlijk om de hoek geparkeerd staat) naar de camera laten kijken en als het nog even wil lachen heb je zeker een toppertje :roll:

Je bent zeker op de goede weg, zelf fotografeer ik het uit de hand, kan je sneller naar iets anders overschakelen met het resultaat dat er wel eens onscherpe bij zitten, dat neem ik op de koop toe en het kost niets meer om ze weg te mikken.

Cees.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed word iets duurder.

Herman55

Bericht door Herman55 » za jul 12 2008 7:10 pm

En als je dan toch handmatig gaat Marianne: stel je lens eerst in. Scherpe beelden krijg je dan het makkelijkst door voor- en achteruit te gaan met je camera. Even oefenen, en dan krijg je er handigheid in. Je bent dan veel flexibeler, en had je zijn/haar fiets er ook nog op kunnen krijgen. ;-)

In elk geval een heel goed begin. Veel oefenen en uitproberen, dan komt het vanzelf goed.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”