D2Hs
Bij de F6 heb ik ook de MB-40 en de Data Reader MV-1. De laatste neemt mij veel schrijfwerk uit handen. Nu weet ik wel dat je met goede spullen nog geen goede foto's behoeft te maken, maar het werken ermee is al een openbaring.yoyo schreef:Als ik nog analoog fotografeerde dan zou ik ook extreem blij zijn met een F6..! De handling/layout lijkt op die van de D2 series. Veel onderdelen zijn ook gelijk.
Alfredo,gdepater schreef:De D2-serie van Nikon is erg indrukwekkend.yoyo schreef:Ik heb geen geld teveel dus ik hou het nu bij mijn D2H voor mijn telelenzen en sport en andere manuele-, experimentele- en flits fotografie en een kleine DMC-FX7 voor vakantiewerk. Deze laatste vervang ik binnenkort misschien voor een DMC-LX2 om ook op vakantie wat manueel te kunnen werken. Maar zoals ik al eerder zei, ik maak geen platen van 60x100cm...yoyo schreef: Persoonlijk zou ik als ik nu geld teveel had een D2Hs (available light fotografie en sport) kopen. En voor het pixelwerk wachten op een D3X die misschien wel fullframe wordt. Dan heb je straks een D2Hs voor je telelenzen, sport, indoor en vakantie en een D3X voor je groothoeklenzen en landschapfotografie.
En ik denk dat als Alfredo een D2H op de kop kan tikken dat hij dan voor zijn doen spekkoper is.
Ik weet niet of je ook lid bent van de NCN, want dan kunnen we elkaar wel eens tegenkomen.
Tot ziens onder een andere onderwerp.
Gerrit
De D2-serie van Nikon is erg indrukwekkend.
En ik denk dat als Alfredo een D2H op de kop kan tikken dat hij dan voor zijn doen spekkoper is.
Alfredo is het zo goed?
Gerrit
We hebben even alle kanten van de D2-serie bekeken.alfredo schreef:Bedankt Yoyo en anderen voor de adviezen ook heel hartelijk dank voor de manier waarop iedereen ONTOPIC is gebleven..
vooral g de pater heeft erg zijn best gedaan! Ik dacht toch echt dat er een aparte rubriek is voor analoge fotografie...
Als ik geld heb , ga ik voor de d2hs...

- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Alfredo,
Weet natuurlijk niet wat je budget is, maar er staan op MP een aantal D2H en D2X te koop. Scheelt een stuk met de nieuwprijs.
Groet, Cees
(die er best één van zou willen hebben)
Weet natuurlijk niet wat je budget is, maar er staan op MP een aantal D2H en D2X te koop. Scheelt een stuk met de nieuwprijs.
Groet, Cees

(die er best één van zou willen hebben)
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cees
- Forumlid
Helemaal met je eens, yoyo!!!
Je moet ook altijd zelf je spullen op gaan halen, en niet zomaar geld opsturen en afwachten of de spullen wel komen! Voordeel van MP is, vind ik, dat je tot op het laatste moment "nee" kunt zeggen.
Verder ben ik het ook eens met je PS, had ik al eerder gezegd!
Groet, Cees
Je moet ook altijd zelf je spullen op gaan halen, en niet zomaar geld opsturen en afwachten of de spullen wel komen! Voordeel van MP is, vind ik, dat je tot op het laatste moment "nee" kunt zeggen.
Verder ben ik het ook eens met je PS, had ik al eerder gezegd!
Groet, Cees

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- a90
- Forumlid
Zijn dat jouw spullen Yoyo ?
Volgens mij een 200 f2 vr en een 300 f2.8 vr en een d2xs of d2hs, 17-55 dx en wat carbonachtigs,
een kleine 15k denk ik
die 200 vr wil ik nog een keertje kopen. Als ik een mazzeltje heb van het jaar dan rij ik nog wel even naar Kapelle
Volgens mij een 200 f2 vr en een 300 f2.8 vr en een d2xs of d2hs, 17-55 dx en wat carbonachtigs,
een kleine 15k denk ik

die 200 vr wil ik nog een keertje kopen. Als ik een mazzeltje heb van het jaar dan rij ik nog wel even naar Kapelle

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
NEE...!a90 schreef:Zijn dat jouw spullen Yoyo ?
een kleine 15k denk ik
(was dat maar waar)
De foto komt van DPreview (zie de bronverwijzing)
Het zijn de :
AF-S DX Zoom-Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED
AF-S VR Nikkor 300mm f/2.8G IF-ED
AF-S VR Nikkor 200mm f/2G IF-ED
Nikon D2Hs
en een GITZO statief
Die 200mm/2 is ook mijn droomlens. En mijn D2H mist het s-je...
Maar met deze setup kun je heel wat sportwerk aan. Maar ik zou al blij zijn met alleen de 200mm/2 en de 1,4 en 1,7 converter. En daarbij een 85mm/1.4.
Ik hou het bij 24/2.8, 60/2.8, 135/2DC, 17-35mm/2.8 en 80-200/2.8
Maar als je het over dit soort bedragen hebt en alleen met prime's gaat werken zou ik toch een D2Xs overwegen... Die grotere CF-kaarten, Imagetanks en andere PC kunnen er dan ook wel vanaf.
Je hebt dan wat meer PP crop-mogelijkheid, de highspeedcrop van de D2X(s) en door de lichtsterkere lenzen mis je de betere ISO-gevoeligheid van de D2Hs niet zo.
Maar je moet dan toch echt je boot verkopen...!

Je hebt dan wat meer PP crop-mogelijkheid, de highspeedcrop van de D2X(s) en door de lichtsterkere lenzen mis je de betere ISO-gevoeligheid van de D2Hs niet zo.
Maar je moet dan toch echt je boot verkopen...!