Foto's vanuit D300 direct op laptop?
Foto's vanuit D300 direct op laptop?
Weet iemand of het mogelijk is om de D300 op de computer aan te sluiten (zonder camera control pro) en de gemaakte foto's op het beeldscherm te zien direct na het afdrukken.
En als dit kan, waar moet ik dan op letten (wat eerst aan en uit, welke stand in mijn camera menu etc.)?
Is het mogelijk de foto's ook direct op te slaan en dus zonder CF kaart te werken.
Ik gebruik als RAW converter vaak Capture One 4.1, kan ik dit programma hiervoor beter gebruiken, of gewoon Bridge.
Alvast bedankt voor eventuele hulp.
Ik zal nog even toevoegen dat het me dus niet gaat om het afdrukken of bedienen van de camera vanaf mijn laptop, maar alleen het direct bekijken ervan zodat ik tijdens een shoot meer conrole heb dan alleen via het schrempje achterop de camera.
En als dit kan, waar moet ik dan op letten (wat eerst aan en uit, welke stand in mijn camera menu etc.)?
Is het mogelijk de foto's ook direct op te slaan en dus zonder CF kaart te werken.
Ik gebruik als RAW converter vaak Capture One 4.1, kan ik dit programma hiervoor beter gebruiken, of gewoon Bridge.
Alvast bedankt voor eventuele hulp.
Ik zal nog even toevoegen dat het me dus niet gaat om het afdrukken of bedienen van de camera vanaf mijn laptop, maar alleen het direct bekijken ervan zodat ik tijdens een shoot meer conrole heb dan alleen via het schrempje achterop de camera.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Yvette,
Wat dacht je van een USB kabeltje tussen de kamera en de PC?
Nikon transfer kan het overzetten begeleiden,
maar onder Windows kan je met de Verkenner ook gewoon kopieren.
Zonder Cf kaart: ik denk van niet, zoek het even na in het handboek.
Groeten, Gijs Sandberg
Wat dacht je van een USB kabeltje tussen de kamera en de PC?
Nikon transfer kan het overzetten begeleiden,
maar onder Windows kan je met de Verkenner ook gewoon kopieren.
Zonder Cf kaart: ik denk van niet, zoek het even na in het handboek.
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
- gijs sandberg
- Clublid
Ik denk van niet, anders moet je toch eens dat fraaie handboek gaan lezen.Yvette Verwer schreef:Gijs, dank je voor je antwoord. Ik ga de USB er zo instoppen.
Moet ik nog een stand in mijn menu kiezen (sorry ben beetje digibeet en bang van alles kapot te maken)?
Groeten, Gijs (grijns)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Okay, Ik heb vanalles geprobeerd (en mijn camera werkt nog), tot nu toe heb ik ze alleen direct in verkenner weten te krijgen en daar kun je ze niet groot zien. Ik ga zo kijken of ik Nikon Transfer ergens heb en dat instaleren en nog eens proberen. Wederom bedankt voor de ondesteuning tot zover.....
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Yvette,
Misschien is het voor jou een optie om de camera te verbinden met een portable DVD-speler, zoals in dit youtube filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=1xQmWPAc ... 20portrait
Misschien is het voor jou een optie om de camera te verbinden met een portable DVD-speler, zoals in dit youtube filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=1xQmWPAc ... 20portrait
Jur