Hallo,
Sinds een dag heb ik last van een “vuiltje†als ik door de zoeker van m'n D80 kijk. Het vuil zit niet op de lens. Want als ik een andere lens op m’n camera zet, doet het probleem zich nog steeds voor. Het oculair heb ik al schoongemaakt, maar dit blijkt ook geen oplossing te zijn. Gek genoeg is het stipje alleen te zien als je door de zoeker kijkt. Op foto’s is er niets van terug te vinden.
Heeft iemand enig idee waar het vuiltje kan zitten, of hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt!
groeten,
Vcent
Vuiltje bij kijken door oculair
Ik heb het ook gehad, en bij mij zat-ie tussen het LCD display (wat de lijnen in je zoeker projecteert) en het focusscreen wat boven (of eigenlijk onder) het LCD display zit.
Ik vond het een rottige operatie, en ZEER lastig (of je moet een stofvrije ruimte hebben), want er blijft stof tussen komen. Logisch trouwens.
Na wat uurtjes werk heeft het wel een verbetering opgeleverd, maar ik zie nog steeds stof. Helaas.
Ik vond het een rottige operatie, en ZEER lastig (of je moet een stofvrije ruimte hebben), want er blijft stof tussen komen. Logisch trouwens.
Na wat uurtjes werk heeft het wel een verbetering opgeleverd, maar ik zie nog steeds stof. Helaas.
Re: Vuiltje bij kijken door oculair
Dat is helemaal niet gekVcent schreef: Gek genoeg is het stipje alleen te zien als je door de zoeker kijkt. Op foto’s is er niets van terug te vinden.

Hier kan ik dan weer niks van volgen, maar dat zal wel aan mij liggen..Tom schreef:Ik heb het ook gehad, en bij mij zat-ie tussen het LCD display (wat de lijnen in je zoeker projecteert) en het focusscreen wat boven (of eigenlijk onder) het LCD display zit.